MĚNÍ SKUTEČNĚ AMAZON ZVYKY ZÁKAZNÍKŮ PŘI DORUČENÍ?
V logistice lze pozorovat trend, pro který vznikl v angličtině termín "coopetition". Tedy spolupráce mezi konkurenty. Příkladem může být kooperace mezi balíkovými a cargo dopravci, převoz zásilek přes hranice a vložení balíků do sítě lokálních dopravců nebo vlastnění doručovací sítě a zároveň využívání jiné konkurenční sítě. U nás celkem běžná záležitost. Jaký je ale nyní trend v zahraničí a kdo ho určuje? Je to tak odlišné od nás?
Podívejme se trochu dál za naše hranice, konkrétně do USA. Na americkém trhu se nyní šíří zprávy o změnách mezi dopravci a Amazonem: FedEx zrušil smlouvy s Amazonem, FedEx bude doručovat sedm dní v týdnu, UPS a FedEx zavedly fulfillment pro menší a střední byznysy, Amazon nabízí next-day delivery do 72 procent USA, Wal-Mart nabízí next-day delivery zdarma, DHL eCommerce budou nabízet same-day a next-day servis v USA, FedEx oznamuje snížení cen za 2-day-delivery service… Většina těchto novinek byla oznámena během posledního čtvrtletí.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 60 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Přemysl Lukeš
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Logistika č. 2/2025





