MĚNÍ SKUTEČNĚ AMAZON ZVYKY ZÁKAZNÍKŮ PŘI DORUČENÍ?
V logistice lze pozorovat trend, pro který vznikl v angličtině termín "coopetition". Tedy spolupráce mezi konkurenty. Příkladem může být kooperace mezi balíkovými a cargo dopravci, převoz zásilek přes hranice a vložení balíků do sítě lokálních dopravců nebo vlastnění doručovací sítě a zároveň využívání jiné konkurenční sítě. U nás celkem běžná záležitost. Jaký je ale nyní trend v zahraničí a kdo ho určuje? Je to tak odlišné od nás?
Podívejme se trochu dál za naše hranice, konkrétně do USA. Na americkém trhu se nyní šíří zprávy o změnách mezi dopravci a Amazonem: FedEx zrušil smlouvy s Amazonem, FedEx bude doručovat sedm dní v týdnu, UPS a FedEx zavedly fulfillment pro menší a střední byznysy, Amazon nabízí next-day delivery do 72 procent USA, Wal-Mart nabízí next-day delivery zdarma, DHL eCommerce budou nabízet same-day a next-day servis v USA, FedEx oznamuje snížení cen za 2-day-delivery service… Většina těchto novinek byla oznámena během posledního čtvrtletí.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 60 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později