Systém ETCS by měl nahradit zabezpečovací systémy v různých evropských zemích a umožnit tak přeshraniční jízdu vlaků bez výměny lokomotivy. Toto vybavení by se mělo během příštích let stát podmínkou pro provoz vlaků na hlavních tratích v EU.

„Bylo to nákladné strategické rozhodnutí, protože vývoj vlastní lokomotivy, včetně instalace ETCS, není levný. Nyní se nám to ale vrací v podobě zájmu dalších železničních dopravců v Evropě i mimo ni,“ říká Josef Bárta, předseda představenstva společnosti CZ Loko.

Čtyřnápravový EffiShunter 1000 je vlajkovou lodí v portfoliu CZ Loko. Lokomotivu pohání spalovací motor o výkonu 895 kW, přenos výkonu je elektrický AC/AC, přenášený na čtyři individuálně řízené asynchronní trakční motory. Vozidlo je vybaveno on-line diagnostikou a monitoringem.

CZ Loko dříve hlavně opravovala a modernizovala starší lokomotivy. Dnes ale už 80 procent její produkce zajišťuje výroba nových řad, které sama vyvinula. Export tvoří přes 60 procent tržeb a směřuje do 18 zemí.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://logistika.ekonom.cz/c1-66654110-lokomotiva-effishunter-se-systemem-etcs-vyjizdi-na-trat-do-konce-roku-jich-vyrobce-cz-loko-doda-dalsich-pet