Systém ETCS by měl nahradit zabezpečovací systémy v různých evropských zemích a umožnit tak přeshraniční jízdu vlaků bez výměny lokomotivy. Toto vybavení by se mělo během příštích let stát podmínkou pro provoz vlaků na hlavních tratích v EU.

„Bylo to nákladné strategické rozhodnutí, protože vývoj vlastní lokomotivy, včetně instalace ETCS, není levný. Nyní se nám to ale vrací v podobě zájmu dalších železničních dopravců v Evropě i mimo ni,“ říká Josef Bárta, předseda představenstva společnosti CZ Loko.

Čtyřnápravový EffiShunter 1000 je vlajkovou lodí v portfoliu CZ Loko. Lokomotivu pohání spalovací motor o výkonu 895 kW, přenos výkonu je elektrický AC/AC, přenášený na čtyři individuálně řízené asynchronní trakční motory. Vozidlo je vybaveno on-line diagnostikou a monitoringem.

CZ Loko dříve hlavně opravovala a modernizovala starší lokomotivy. Dnes ale už 80 procent její produkce zajišťuje výroba nových řad, které sama vyvinula. Export tvoří přes 60 procent tržeb a směřuje do 18 zemí.

Související