Logistická skupina Gefco představila dvě nové služby, které označuje jako fygitální řešení, což je systém kombinující fyzické schopnosti a digitální technologie. Jde o virtuální tržiště pro objednávání přeprav Chronotruck, kterou Gefco nedávno koupilo, a digitální platformu pro automobilovou logistiku Moveecar.

Moveecar umožňuje firmám typu car-as-a-service (CaaS), jako jsou výrobci automobilů, prodejci automobilů, správci vozových parků, půjčovny a leasingové společnosti, poskytovat logistiku automobilů v průběhu celého životního cyklu vozidla.

„Není to tak dávno, co si spotřebitelé mohli zakoupit ojetá auta prostřednictvím inzerátů v novinách,“ uvedl Dominque Masutti z Moveecaru. „Dnes ale přicházejí na web, aby si objednali nová či ojetá auta.“

Služby Moveecaru vstupují na dosud málo dotčený trh. Každý rok se v Evropě prodá 45 milionů ojetých automobilů ve srovnání s 15 miliony nových vozů. Přeprava těchto aut, často v malých skupinách nebo v jednotlivých dodávkách, je komplikovaná. Moveecar využívá zkušeností, které Gefco získalo v oblasti logistiky hotových vozidel k zajištění přepravy v rámci jednotlivých trhů i v mezinárodním měřítku.

Kromě přepravy ojetých automobilů společnost Moveecar představí také další služby, které shrnuje pod značku „STAART“. Ta je zkratkou pro storage, transport, administration, appraisal, repair a travel experience.

Příklady služeb Moveecar

Prostřednictvím aplikace Moveecar například dostane zákazník upozornění na blížící se konec pronájmu vozidla. Následně může pomocí aplikace objednat opravy předtím, než vozidlo vrací leasingové společnosti. Pronajímatel může pomocí aplikace naplánovat a provést inspekci vozu. Pokud chce pronajímatel vůz prodat, může jej Moveecar připravit pro další prodej a realizovat prodej novému majiteli. 

Nárůst sdílení automobilů umožní společnosti další rozšíření služeb. „Zanedlouho dodá Moveecar zákazníkům přímo na požadovanou adresu čisté a natankované auto, kdykoli si tuto službu objednají. Znovu si vůz i v dohodnutý čas vyzvedne a nabídne řadu dalších služeb. Všechny tyto úkoly můžeme spravovat prostřednictvím naší aplikace,“ dodal Dominique Masutti.

Přední online obchodníci s vozidly již používají služby společnosti Moveecar pro přeshraniční dodávky automobilů ve Francii, Portugalsku a Velké Británii. Do konce roku 2019 se budou v řadě zemí nabízet také inspekce a drobné opravy vozidel a postupně budou spouštěny další služby „STAART“. V roce 2020 pak firma plánuje uvést na trh služby concierge pro jednotlivé zákazníky.

Virtuální tržiště

Další služba, kterou Gefco nasazuje, Chronotruck, propojuje přepravce, tedy odesílatele zásilek, a dopravce. Přepravci mohou posílat zásilky od 50 kilogramů do 28 tun s výběrem volného dopravce. Virtuální tržiště kromě propojení s dopravci nabízí také široké portfolio digitalizovaných služeb, včetně okamžitých cenových nabídek, trackingu zásilek, dokladů o doručení i elektronické fakturace. 

"Platforma umožňuje účast všem dopravcům a menším dopravcům otevírá cestu k velkým zákazníkům,“ uvedl Rodolphe Allard z Chronotrucku.

Chronotruck k dnešnímu dni využívá více než 9000 zákazníků ve Francii a firma plánuje jeho rozšíření i na další evropské trhy. Digitální platforma je v současné době k dispozici v sedmi jazycích: angličtině, francouzštině, němčině, italštině, polštině, portugalštině a španělštině.

 

Související