Na českém trhu působí řada poskytovatelů expresních, kurýrních a balíkových služeb. Většina z nich se orientuje především na trh B2B, díky rostoucí e-commerce se rozvíjí i oblast B2C a jen menší část z nich poskytuje také služby C2C, kde má ovšem velký podíl Česká pošta.
Praktické porovnání služeb některých poskytovatelů však ukázalo značné rozdíly mezi nimi. Zkušební balík se stejnými parametry a s vyzvednutím u odesílatele na okraji malého města putoval na adresu v centru Prahy. Sledovaly se cena přepravy, rychlost doručení, služby a komunikace s firmou, respektive jejím kurýrem.
Srovnávací portály lidé znají málo
Nejvyšší ceny měly globální firmy DHL, UPS a FedEx, které se však soustřeďují na mezinárodní expresní přepravu, balíkoví dopravci nabízeli doručení za částky, které se pohybovaly v rozmezí od 100 do 200 korun. Ještě výhodnější ceny nabízely srovnávací portály, které však podle dalšího šetření využívá jen jeden z deseti odesílatelů.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Logistika č. 2/2025





