Šéf rejdařství Maersk Soren Skou už před časem uvedl, že se firma bude soustředit hlavně na rozvoj logistické infrastruktury, spíše než na námořní přepravu. Nyní svůj postoj ještě vyostřuje. Maersk přestane podle serveru The Wall Street Journal rozšiřovat svou flotilu obchodních lodí a investice nasměruje do pozemní sítě ještě více.
Firma chce dál snižovat náklady. Kvůli tomu odstupuje od "závodu ve zbrojení", v rámci kterého si někteří rejdaři v Asii a Evropě objednali obří lodě s výrazně vyšší kapacitou, než mají největší plavidla společnosti Maersk Line.
"Potřebujeme další akvizice a zvýšit investice do skladů a celních služeb," uvedl Skou pro WSJ. "Investovali jsme už kolem miliardy dolarů do pozemního dodavatelského řetězce a v příštím roce přidáme další stovky milionů."
Dánského rejdaře trápí nejen nízké přepravní tarify, které námořní dopravu sužují v poslední době, ale potýká se dosud také s následky poslední krize. A na obzoru jsou i nové problémy vyrůstající z obchodních sporů mezi Spojenými státy a Čínou, které hrozí postihnout námořní přepravu zboží jako celek. Firma s více než stoletou tradicí proto hledá řešení, které by jí umožnilo rozvíjet dál svůj byznys.
Prosadit se na souši ale nemusí být pro rejdaře snadné. Velké logistické společnosti si již vybudovaly na souši rozsáhlou infrastrukturu. Rozhodnutí zkušeného námořního dopravce vydat se touto cestou však reaguje na změny, jimiž námořní přeprava v současnosti prochází. Maersk nyní chce změnit strukturu svých výnosů tak, aby 50 procent z nich pocházelo z vnitrozemské logistiky. Dosud Maersk většinu peněz vydělává v námořní přepravě kontejnerů.