V Německu berou zavádění elektromobility do silniční dopravy vážně. Nejenže se německé automobilky většinově hlásí k tomuto trendu a mají ve své nabídce vozidla na elektrický proud, ale německá vláda se rozhodla podpořit také budování a rozvoj nabíjecí infrastruktury.
Před Vánoci tak oznámil ministr dopravy Andreas Scheuer vznik nového Národního kontrolního střediska pro nabíjecí infrastrukturu, které má koordinovat činnosti vedoucí k vytvoření dostačeného počtu nabíjecích míst a jejich zásobování elektřinou. Prvním úkolem je zřídit tisícovku nových míst pro rychlé nabíjení.
Hlavními úkoly nového řídicího centra jsou výpočet potřeby a rozsahu nabíjecí infrastruktury, její plánování a budování celostátní sítě rychlého nabíjení. Středisko bude rovněž koordinovat aktivity spolkové vlády a jednotlivých německých zemí.
Potřebné informace středisku poskytnou automobilový a energetický průmysl. Centrum se tak dozví o očekávaných registracích elektromobilů a automobilky budou informovat o vyvíjených bateriích a jejich kapacitě.
„Nabíjení musí být nekomplikované a přirozené jako u mobilního telefonu,“ uvedl Andreas Scheuer. Dále zdůraznil, že dostatečná přítomnost nabíjecí infrastruktury je rozhodující pro rozhodování zákazníků o koupi elektrických vozidel. Upozornil také, že k nabíjecí infrastruktuře musí vzniknout i jednotný systém pro placení poplatků za spotřebovanou elektřinu.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Logistika č. 2/2025





