Úspěšná sezona e-shopů stále trvá a pozitivními výsledky se může chlubit většina z nich. Také internetový obchod s parfémy Notino hlásí nejlepší výsledek za 15 let na trhu s meziročním nárůstem obratu o 17 procent a s tržbami dosahujícími 9,8 miliard korun, což je o 1,4 miliardy více než v roce 2018. E-shopu přibývali také zákazníci, v loňském roce u něj v Evropě nakoupilo o 2,1 milionu lidí více. Notino rostlo i v České republice, jejíž podíl na celkovém obratu činí 17 procent.

Firma se může chlubit také počtem prodaných produktů. V roce 2018 prodala 29 milionů kusů a toto číslo v loňském roce vzrostlo na téměř 35 milionů, tedy o 20 procent více. „Největší podíl stále představují parfémy, kterých jsme prodali více než šest milionů,“ řekl Zbyněk Kocián, výkonný ředitel společnosti Notino.

Tradičně byl nejúspěšnějším dnem byl Black Friday, který loni připadl na 29. listopad. Obchod v tento den vyřídil 100 tisíc objednávek a prodal 400 tisíc produktů. „Zákazníci tak kupovali přibližně 280 produktů za minutu,“ upozornil Tomáš Hofer, ředitel logistiky v Notinu.

Notino v současné době působí ve 24 zemích, loni vstoupilo i do Švýcarska a Ruska. „Rusko pro nás představuje výzvu z pohledu logistiky. Zatímco v roce 2018 cestoval balík nejdále do Španělska, nyní musel urazit dvojnásobnou cestu – přes osm tisíc kilometrů do Sachalinské oblasti,“ doplnil Hofer.

Firma loni rovněž rozšířila síť kamenných prodejen a výdejních míst. Za svou vlajkovou loď označuje prodejnu v pražském Florentinu, která je částečně digitalizovaná. Loni Notino otevřelo první prodejny také v Bulharsku a Rakousku a své kamenné pobočky tak už má v devíti zemích.

Letos e-shop plánuje rozšíření a modernizaci stávajících prodejen, rozšíření sortimentu, uvedení do provozu druhého skladu v Česku a rozšíření sítě distribučních kanálů napříč celou Evropou, což má zrychlit doručení například ve Skandinávii či Velké Británii.

Související