DB Schenker spustil ve svém logistickém centru v Německu u Mnichova pravidelný provoz autonomního vysokozdvižného vozíku Agilox. AGV systém stejnojmenného rakouského výrobce přepravuje prázdné kontejnery na vzdálenost přibližně 150 metrů. Přepravu dosud prováděly běžné vysokozdvižné vozíky s lidskou obsluhou, nyní probíhá zcela bez zásahu pracovníka skladu.

Automatický vozík Agilox je vybaven výškově nastavitelnou vidlicí, která mu umožňuje, aby sám zvedal a spouštěl kontejnery. Pro Agilox je také možné v krátké vytvořit mapu okolí a začít ji používat při navigaci. Vozík tak je možné uvést do provozu jen pár dní po dodání.

S pomocí inteligentního softwaru mohou pracovníci také nastavit provozní oblasti a bezpečnostní zóny, nebo označit skladovací a parkovací plochy. Přesné senzory a kamery umožňují AGV vozíku, aby včas rozpoznal překážky a vyhnul se jim.

„Roboti mohou ve skladu převzít jednoduché úkoly a zaměstnanci se tak mohou soustředit na složitější úkoly, zejména v době špičky,“ řekl Franz Humer, generální ředitel Agiloxu.

V Echingu skladuje DB Schenker díly vozidel pro výrobu automobilů. Firma nyní zvažuje nasazení vozíků Agilox také ve svých dalších skladech.

Související