DB Schenker spustil ve svém logistickém centru v Německu u Mnichova pravidelný provoz autonomního vysokozdvižného vozíku Agilox. AGV systém stejnojmenného rakouského výrobce přepravuje prázdné kontejnery na vzdálenost přibližně 150 metrů. Přepravu dosud prováděly běžné vysokozdvižné vozíky s lidskou obsluhou, nyní probíhá zcela bez zásahu pracovníka skladu.

Automatický vozík Agilox je vybaven výškově nastavitelnou vidlicí, která mu umožňuje, aby sám zvedal a spouštěl kontejnery. Pro Agilox je také možné v krátké vytvořit mapu okolí a začít ji používat při navigaci. Vozík tak je možné uvést do provozu jen pár dní po dodání.

S pomocí inteligentního softwaru mohou pracovníci také nastavit provozní oblasti a bezpečnostní zóny, nebo označit skladovací a parkovací plochy. Přesné senzory a kamery umožňují AGV vozíku, aby včas rozpoznal překážky a vyhnul se jim.

„Roboti mohou ve skladu převzít jednoduché úkoly a zaměstnanci se tak mohou soustředit na složitější úkoly, zejména v době špičky,“ řekl Franz Humer, generální ředitel Agiloxu.

V Echingu skladuje DB Schenker díly vozidel pro výrobu automobilů. Firma nyní zvažuje nasazení vozíků Agilox také ve svých dalších skladech.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://logistika.ekonom.cz/c1-66712110-vysokozdvizne-voziky-agilox-prevazeji-kontejnery-ve-skladu-db-schenker-bez-zasahu-lidske-ruky-pro-bezpecnou-praci-jsou-vybaveny-senzory-a-kamerami