Od roku 2012 putují minerálky a další nealkoholické nápoje z Kyselky u Karlových Varů do distribučních center po železnici. A na začátku tohoto týdne firma Mattoni 1873 oslavila již půlmiliontou paletu na kolejích. Za dobu využívání železniční dopravy tak nahradila 15 tisíc jízd plně naložených kamionů.
Mattoni 1873, která tehdy měla název Karlovarské minerální vody, zahájila železniční přepravu svých nápojů od léta 2012 zprovozněním železniční vlečky z Kyselky do Vojkovic nad Ohří. Na své náklady zrenovovala osm kilometrů trati, která se před tím roky nevyužívala.
Dnes je železniční přeprava významnou součástí distribučního řetězce nápojářské firmy. Po železnici se přepravují také výrobky ze závodu Magnesia v Mnichově, k počáteční destinaci v Mostkovicích u Přerova přibyla Praha a sonduje se i možnost rozšíření železniční přepravy ucelených vozových zásilek výrobků z Kyselky do Maďarska a na Slovensko.
Po železnici putuje k zákazníkům i část nápojů značek Pepsi, jejíž operace v ČR, SR a Maďarsku převzala Mattoni 1873 v roce 2019. Výrobky značek Pepsi cestují vlakem z Prahy až do slovenských Malacek nebo do Budapešti a Kesckemetu v Maďarsku.
Firma vidí v železnici způsob, jak být šetrnější k životnímu prostředí. „Chceme, aby byl nápojový průmysl plně udržitelný, a již řadu let pro to podnikáme reálné kroky. Vedle zintenzivňování železniční přepravy usilujeme o lokální uzavření koloběhu PET materiálu podle principů cirkulární ekonomiky a o recyklaci PETu z lahve do lahve,“ říká Alessandro Pasquale, generální ředitel Mattoni 1873.