Logistická firma Gefco bude poskytovat služby start-upu Carvago i při jeho expanzi za hranice České republiky. Ten se zaměřuje na prodej ojetých vozidel v sektoru B2B a nově zamířil do tří zemí západní Evropy – Německa, Francie a Dánska – s tím, že další regiony budou postupně přibývat.

V průběhu první poloviny roku by se Carvago mělo nad rámec B2B modelu otevřít také koncovým zákazníkům. Gefco pro Carvago zajišťuje nejen dopravu a logistiku, ale obě firmy společně provozují u Kolína i testovací centrum TechYard.

Do zahraniční expanze v rámci prodejů ojetých automobilů je aktuálně zapojeno zhruba 50 partnerů, především významných dealerů z České republiky, a více jak 400 prodejců z regionů, do kterých Carvago nově vstupuje. Prodejní model Carvaga je postaven na pokročilé analýze dat. 

V prvotní fázi se firma soustředí na export tuzemských aut do jednoho až tří let stáří se zárukou a minimálním nájezdem, která kvůli vyšší ceně nejsou pro české zákazníky příliš atraktivní, a exportuje je na zahraniční trhy, kde jsou naopak vysoce nedostatkovým zbožím.

Už nyní Carvago disponuje nabídkou přes 700 vozů právě od českých partnerů. Toto číslo by mělo v následujících měsících růst až k 5000 vozům. 

Vozidla procházejí technickou prověrkou a revizí jejich servisní historie, která je kompletně digitalizována. Servisní a kontrolní úkony probíhají v testovacím centru TechYard, které zároveň slouží jako hlavní logistický hub. O samotnou door2door logistiku vozů se stará Gefco.

„Ačkoli jsme se službami pro ojeté vozy začali teprve nedávno, poptávka v tomto segmentu strmě roste a dalším logickým krokem je právě vstup na zahraniční trhy a vytvoření stabilního ekosystému s adekvátními kapacitami pro zajištění individuálních přeprav, prostorem pro skladování i technickým zázemím pro testování zánovních aut,“ říká Miloš Mrázek, manažer logistiky hotových vozů společnosti Gefco.

Právě koncept testovacích a logistických center TechYard by se následně měl rozšiřovat i do dalších evropských zemí, kam bude Carvago expandovat.

Carvago se na evropském trhu chce letos otevřít i koncovým zákazníkům. Stane se evropskou platformou umožňující on-line prodej vozů mezi jednotlivými zeměmi. Hlavní přidanou hodnotou je kromě odbourání jazykové bariéry, zajištění legislativních povinností nebo krytí zodpovědnosti.

Start-up očekává, že největší poptávka ze strany koncových zákazníků po ověřených vozech z České republiky, Slovenska či Maďarska bude v Německu, Francii či Švédsku.

Související