Logistická firma Gefco bude poskytovat služby start-upu Carvago i při jeho expanzi za hranice České republiky. Ten se zaměřuje na prodej ojetých vozidel v sektoru B2B a nově zamířil do tří zemí západní Evropy – Německa, Francie a Dánska – s tím, že další regiony budou postupně přibývat.
V průběhu první poloviny roku by se Carvago mělo nad rámec B2B modelu otevřít také koncovým zákazníkům. Gefco pro Carvago zajišťuje nejen dopravu a logistiku, ale obě firmy společně provozují u Kolína i testovací centrum TechYard.
Do zahraniční expanze v rámci prodejů ojetých automobilů je aktuálně zapojeno zhruba 50 partnerů, především významných dealerů z České republiky, a více jak 400 prodejců z regionů, do kterých Carvago nově vstupuje. Prodejní model Carvaga je postaven na pokročilé analýze dat.
V prvotní fázi se firma soustředí na export tuzemských aut do jednoho až tří let stáří se zárukou a minimálním nájezdem, která kvůli vyšší ceně nejsou pro české zákazníky příliš atraktivní, a exportuje je na zahraniční trhy, kde jsou naopak vysoce nedostatkovým zbožím.
Už nyní Carvago disponuje nabídkou přes 700 vozů právě od českých partnerů. Toto číslo by mělo v následujících měsících růst až k 5000 vozům.
Vozidla procházejí technickou prověrkou a revizí jejich servisní historie, která je kompletně digitalizována. Servisní a kontrolní úkony probíhají v testovacím centru TechYard, které zároveň slouží jako hlavní logistický hub. O samotnou door2door logistiku vozů se stará Gefco.
„Ačkoli jsme se službami pro ojeté vozy začali teprve nedávno, poptávka v tomto segmentu strmě roste a dalším logickým krokem je právě vstup na zahraniční trhy a vytvoření stabilního ekosystému s adekvátními kapacitami pro zajištění individuálních přeprav, prostorem pro skladování i technickým zázemím pro testování zánovních aut,“ říká Miloš Mrázek, manažer logistiky hotových vozů společnosti Gefco.
Právě koncept testovacích a logistických center TechYard by se následně měl rozšiřovat i do dalších evropských zemí, kam bude Carvago expandovat.
Carvago se na evropském trhu chce letos otevřít i koncovým zákazníkům. Stane se evropskou platformou umožňující on-line prodej vozů mezi jednotlivými zeměmi. Hlavní přidanou hodnotou je kromě odbourání jazykové bariéry, zajištění legislativních povinností nebo krytí zodpovědnosti.
Start-up očekává, že největší poptávka ze strany koncových zákazníků po ověřených vozech z České republiky, Slovenska či Maďarska bude v Německu, Francii či Švédsku.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Logistika č. 2/2025





