Několikahodinové show ve staré přístavní čtvrti města na Labi uvedlo nejen řadu novinek, které brzy budeme potkávat ve skladech a logistických centrech, ale také vize, s nimiž se firma pohybuje vpřed. Podle Christiana Erlacha, člena představenstva Jungheinrichu pro obchod a marketing, lze tyto vize shrnout do následujících čtyř konceptů: elektrický pohon s využitím lithium-iontových zdrojů, digitalizace a propojení spolu chytrou výrobou a internetem věcí, automatizace zahrnující autonomní AGV vozíky a bezpečnost zajišťovaná asistenčními systémy.
Elektrická kultura s li-ion bateriemi
Jungheinrich už dnes vyrábí většinu vozíků na elektrický pohon a tento směr chce ještě prohloubit. A vedle klasických olověných akumulátorů se zaměřuje stále více na moderní li-ionky. Aby v budoucnu nenarazil na nedostatek baterií způsobený vysokou poptávkou, založil ve spolupráci s Triathlon Holding vlastní podnik na jejich výrobu s názvem JT Energy Systems. Nová firma bude vyrábět vedle li-ion baterií také nabíječky.
V souladu s tímto trendem prezentoval výrobce v Hamburku mezi jinými elektrickými vozíky i koncept vysokozdvižných vozíků s protizávažím P30i, vysokonapěťových strojů s lithium-iontovými bateriemi.
Vizi představenou v Hamburku lze shrnout: elektropohon s li-ion bateriemi; digitalizace, propojení, chytrá výroba a internet věcí; automatizace s AGV vozíky; bezpečnost s asistenčními systémy.
Podle Christiana Erlacha, člena představenstva Jungheinrichu pro obchod a marketing, je tento elektrický vozík "game changer", neboť poskytuje výkon a jízdní vlastnosti stroje se spalovacím motorem. Například rychlost zvedání je podle výrobce u P30i o 25 procent vyšší než u klasických elektrických vozíků. Stroj je navržen i pro venkovní použití, pohání ho dva elektrické motory a trvale zabudovaná li-ion baterie umožňuje práci vozíku až ve třech směnách. Řidič má k dispozici velký prostor v kabině oddělené od rámu a vybavené klimatizací.
Powerbanka pro manipulační techniku
V elektrifikovaném světě může být problémem dostatek energie. Když se o polední pauze všechny vozíky sjedou k rychlonabíječkám, začne docházet k tak vysokým odběrům, že je slabší elektrická síť nezvládne. Získat silnější připojení od rozvodného závodu nemusí být vždy snadné, někdy ani není možné a vždy je to nákladná záležitost. Co tedy dělat, když hrozí, že vypadnou pojistky?
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 60 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111