Maso-Profit je česká rodinná firma, která na českém trhu působí od roku 1991 jako dodavatel zařízení a technologických řešení pro řeznictví a masný průmysl. Kromě toho také prodává potřeby a zařízení pro gastronomii, navíc zajišťuje servis, pro který potřebuje držet ve skladu větší počet položek různých náhradních dílů.
Když se v Maso-Profitu loni rozhodli zrychlit ve svém skladu vychystávání, bylo třeba nejprve vyřešit, jaký typ techniky zvolí. Vedení nejdříve uvažovalo o systémovém vozíku s lidskou obsluhou, ale po prozkoumání možností padlo rozhodnutí sklad plně automatizovat.
Koncepční řešení
Firma má v Praze dva centrální sklady a další menší skladovací zařízení u poboček v Brně a Ostravě. Servis a sklad náhradních dílů se nachází v pražských Hrdlořezech v poněkud netradičním prostředí bývalého statku. A právě do historických budov této zemědělské usedlosti vstoupila automatizace.
400
Maximální výkon automatizovaného systému je 400 přepravek za hodinu. Robot sviští uličkou rychlostí až šest metrů za sekundu a dosahuje zrychlení 5,3 m/s2.
"Původně to byl rozpadlý statek, který jsme koupili na začátku devadesátých let," říká Jiří Kužniar, který má v Maso-Profitu na starosti divizi komunikace a patří do rodiny zakladatelů firmy. "Stačilo sehnat asi 40 povolení a mohli jsme stavět," dodává s úsměvem.
Nejprve přišla myšlenka rozšířit a zmodernizovat prostory pro servis. V průběhu stavby nové servisní dílny se však objevil nápad na další změny. "Řekli jsme si, že na jedno místo přestěhujeme i servis z druhé pražské pobočky, včetně skladu náhradních dílů. Vysoký počet skladových položek nás přivedl k myšlence na automatizaci. Mimo jiné jsme si také řekli, že bychom si mohli udělat s automatizovaným skladem radost…," vypráví dále Kužniar.
Robot Emil povstal
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Logistika č. 2/2025





