V Česku, ale i v dalších evropských zemích chybí parkovací místa pro nákladní auta. Ředitelství silnic a dálnic proto hodlá ve střednědobém horizontu investovat jednu miliardu korun do výstavby nových parkovišť, která budou rozdělena do tří skupin. Na velkých parkovištích nebude chybět čerpací stanice, restaurace a místo pro odpočinek. Střední budou mít čerpací stanici a stravovací zařízení. Tyto dvě kategorie jsou určeny pro silniční nákladní vozidla. Naopak na malých parkovištích určených pro osobní automobily řidiči naleznou pouze WC s automatem na nápoje a jídla a místo pro odpočinek.
Parkování v patrech
Alternativní možnost, jak řešit nedostatek parkovacích míst, představila německá firma Abona Deutschland s projektem TruckTower.
Parkovací zařízení má umožnit vícenásobné a efektivní využití standardní parkovací plochy. Podle potřeby a konstrukce lze na takové ploše umístit třikrát až čtyřikrát více vozidel.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Václav Cempírek
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Logistika č. 2/2025





