Internetové obchody zažívají nápor vyvolaný omezením pohybu lidí. Rychle také vznikají nové e-shopy, ale řada z nich se potýká s nedostatečnými kapacitami rozvozových firem při doručování objednaného zboží. Dodací lhůty se tak až pětinásobně prodlužují.

Zvýšená poptávka po přepravě zásilek podněcuje vznik nových projektů. Jeden z nich vznikl ve spolupráci technologického start-upu Liftago a vývojářské firmy TopMonks na platformě Shoptet. E-shopům poskytuje logistiku pro expresní doručování objednaného zboží ve všech městech, kde má Liftago řidiče – tedy v Praze, Brně, Ostravě, Českých Budějovicích, Liberci, Olomouci, Plzni, Ústí nad Labem a Zlíně.

Po převzetí zboží řidičem dostane zákazník SMS zprávu, kde se dozví čas doručení (většinou v řádu desítek minut) a získá odkaz, pomocí kterého může sledovat příjezd řidiče na mapě. Projekt se dále rozvíjí, a brzy má být možné přes Liftago rozvážet i více zásilek jedním řidičem. Pokud obchodník bude chtít rozvést větší počet balíků v rámci jednoho města, předá je řidiči Liftaga, který je postupně rozveze.

„Doručování nákupů přes Liftago pomůže velkému množství malých obchodů s logistikou a zlepší služby spotřebitelům, kteří jsou dnes odkázaní převážně jen na online služby,“ vysvětluje Ondřej Krátký, ředitel Liftaga. „E-shopy tak získají možnosti, které měly jen velké obchody a často jen v Praze.“

Související