Online obchod s nábytkem Bonami je dalším e-shopem, který spustil vlastní přepravu zboží až k zákazníkům. Provozuje ji ve spolupráci se stěhovací firmou ProfiGroup, která pro tuto službu vyčlenila několik vozů Iveco s posádkou. Vlastní přeprava Bonami zatím funguje jen po Praze, v příštích týdnech by se ale měla rozšířit i do dalších měst a poté také do zemí, kde e-shop, které je součástí investiční skupiny Miton, působí. První zahraniční města budou Bratislava a Budapešť.
Kurýři Bonami vozí hlavně velké balíky a zajistí i výnos do patra a základní montáž. Služba stojí podle druhu produktu 499 až 1499 korun, za 499 korun lze přiobjednat i odvoz starého nábytku.
Termín doručení si zákazník zvolí sám po výběru této formy dopravy v košíku e-shopu. Firma uvádí, že zpravidla doručuje druhý pracovní den od objednání, pokud je zboží skladem a nákup proběhne do 16 hodin.
Vlastní přepravu plánoval před dvěma lety už předchozí šéf firmy David Šiška poté, co nebyl příliš spokojený s předvánočními výkony dopravců.
„Vlastní doprava je pro nás klíčová, je to jedna z věcí, do které letos výrazně investujeme. Její obrovskou výhodou je to, že celý proces od expedice zboží až po finální předání zákazníkovi je pod naší kontrolou,” uvedl současný výkonný ředitel Bonami Pavel Vopařil s tím, že doručování bude probíhat od pondělí do pátku v odpoledních a večerních hodinách, výhledově i o sobotách.
Vlastní doručování zboží zavedly už dříve i další české e-shopy jako Alza, Mall, Spokojený pes, Pilulka.cz, Rohlík nebo Košík.cz.
Bonami také v Praze odstartovalo expresní přepravu malých a středních zásilek s Liftagem. Tato taxiplatforma začala kromě lidí loni vozit i menší zásilky a rozjela projekt sdílené kurýrní přepravy.
Liftago bude zásilky doručovat do tří hodin a za rychlé dodání zákazník zaplatí 299 korun. „Přeprava s Liftagem je nadstandardní, prémiovou službou pro expresní přepravu po Praze. Tedy pro zákazníky, kteří chtějí či potřebují svou zásilku co nejdříve na místě určení, ať už u sebe doma nebo jinde,” říká Pavel Vopařil.
Bonami se původně zaměřovalo jen na prodej nábytku. Postupně k němu přidalo i další sortiment jako textil, vybavení do kuchyně, batohy, hodinky, zahradní potřeby nebo drogerii. Firma měla loni tržby 1,3 miliardy korun.