Poskytovateli logistických služeb Dachser Czech Republic vzrostly v prvním čtvrtletí jeho dodávky do hobby marketů a prodejen pro kutily a zahrádkáře ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 30 procent. Česká pobočka německé rodinné firmy to oznámila v tiskové zprávě.

Segment Do I Yourself (DIY) je přitom specifický svým širokým sortimentem. V regálech hobby marketů na své zákazníky čeká rozmanité zboží - od rozměrných stavebních materiálů, přes nátěrové hmoty, lepidla, oleje, hnojiva až po menší či větší nářadí, drobný spojovací materiál, podlahové krytiny, vybavení koupelen, obklady a v neposlední řadě živé rostliny. Společně se speciálními požadavky na závozy jde o velkou logistickou výzvu.

Dachser proto už před více než dvaceti lety vyvinul pro zásobování hobby marketů speciální oborové řešení Dachser DIY-Logistics. „Naše řešení na míru kombinuje standardní služby naší logistické sítě se specifickými službami a expertními znalostmi tohoto segmentu,“ říká obchodní ředitel Dachser Czech Repuclic Jan Polter.

Nová distribuční služba

Společnost svůj systém neustále rozvíjí. Jeho úspěch spočívá v jeho adaptaci na míru potřebám dodavatelů do hobby marketů a prodejen pro kutily a zahrádkáře, které stále více nabírají globální charakter. Dachser DIY-Logistics tak zahrnuje komplexní služby od nákupní logistiky z celého světa přes skladování, poskytování služeb s přidanou hodnotou a distribuční logistiku až po péči o prodejní místo a merchandising, který zahrnuje i return management sezonního zboží. K tomu je uzpůsobený také IT systém Dachseru, který umožňuje elektronickou výměnu dat a následné sledování zásilek.

Zajistit, že správné zboží se nachází na správném místě ve správný čas - top je hlavní úkol merchandisingu.
Zajistit, že správné zboží se nachází na správném místě ve správný čas - to je hlavní úkol merchandisingu. Foto: Dachser

Jednou z nejnovějších služeb, které Dachser DIY-Logistics nabízí, je distribuční řešení Omni Channel Retailing. „Tato služba umožňuje, aby zboží, které si spotřebitel objedná například v e-shopu daného hobby marketu nebo v prodejně, bylo odesláno rovnou spotřebiteli, a to přímo od dodavatele, z jakéhokoli vybraného distribučního centra DIY řetězce nebo z meziskladů na našich pobočkách,“ vysvětluje projektový manažer Petr Chalupný.

Koronavirová pandemie a s ní spojená hygienická a bezpečnostní opatření ovlivnily také zásobování hobby marketů. Velkou výhodu mají dodavatelé s přístupem k časovým oknům pro vykládku, která jsou nastavena v hodinových intervalech. Zboží tak nečeká na vykládku a celý proces dodání je rychlejší. Dodavatel, který takovou dohodu s obchodním řetězcem nemá, může využít logistického providera.

Související