Poskytovateli logistických služeb Dachser Czech Republic vzrostly v prvním čtvrtletí jeho dodávky do hobby marketů a prodejen pro kutily a zahrádkáře ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 30 procent. Česká pobočka německé rodinné firmy to oznámila v tiskové zprávě.

Segment Do I Yourself (DIY) je přitom specifický svým širokým sortimentem. V regálech hobby marketů na své zákazníky čeká rozmanité zboží - od rozměrných stavebních materiálů, přes nátěrové hmoty, lepidla, oleje, hnojiva až po menší či větší nářadí, drobný spojovací materiál, podlahové krytiny, vybavení koupelen, obklady a v neposlední řadě živé rostliny. Společně se speciálními požadavky na závozy jde o velkou logistickou výzvu.

Dachser proto už před více než dvaceti lety vyvinul pro zásobování hobby marketů speciální oborové řešení Dachser DIY-Logistics. „Naše řešení na míru kombinuje standardní služby naší logistické sítě se specifickými službami a expertními znalostmi tohoto segmentu,“ říká obchodní ředitel Dachser Czech Repuclic Jan Polter.

Nová distribuční služba

Společnost svůj systém neustále rozvíjí. Jeho úspěch spočívá v jeho adaptaci na míru potřebám dodavatelů do hobby marketů a prodejen pro kutily a zahrádkáře, které stále více nabírají globální charakter. Dachser DIY-Logistics tak zahrnuje komplexní služby od nákupní logistiky z celého světa přes skladování, poskytování služeb s přidanou hodnotou a distribuční logistiku až po péči o prodejní místo a merchandising, který zahrnuje i return management sezonního zboží. K tomu je uzpůsobený také IT systém Dachseru, který umožňuje elektronickou výměnu dat a následné sledování zásilek.

Zajistit, že správné zboží se nachází na správném místě ve správný čas - top je hlavní úkol merchandisingu.
Zajistit, že správné zboží se nachází na správném místě ve správný čas - to je hlavní úkol merchandisingu. Foto: Dachser

Jednou z nejnovějších služeb, které Dachser DIY-Logistics nabízí, je distribuční řešení Omni Channel Retailing. „Tato služba umožňuje, aby zboží, které si spotřebitel objedná například v e-shopu daného hobby marketu nebo v prodejně, bylo odesláno rovnou spotřebiteli, a to přímo od dodavatele, z jakéhokoli vybraného distribučního centra DIY řetězce nebo z meziskladů na našich pobočkách,“ vysvětluje projektový manažer Petr Chalupný.

Koronavirová pandemie a s ní spojená hygienická a bezpečnostní opatření ovlivnily také zásobování hobby marketů. Velkou výhodu mají dodavatelé s přístupem k časovým oknům pro vykládku, která jsou nastavena v hodinových intervalech. Zboží tak nečeká na vykládku a celý proces dodání je rychlejší. Dodavatel, který takovou dohodu s obchodním řetězcem nemá, může využít logistického providera.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://logistika.ekonom.cz/c1-66772890-cesky-dachser-posiluje-v-dodavkach-do-hobby-marketu-a-prodejen-pro-kutily-pomaha-mu-vlastni-oborove-reseni