Zatímco některé firmy se specializují čistě na balíky, jiné neodmítnou obstarat ani přepravu větších zásilek, jako jsou třeba palety. Například Balíkonoš.cz podle svých slov zajišťuje komplexní logistické služby. Objednávání probíhá pro zásilky B2B a B2C přes webovou aplikaci Balíkonoš.cz a pro C2C, tedy posílání balíků mezi lidmi, na webu Posíláme.cz. Objednávat lze rovněž na zákaznických linkách či chatech jednotlivých služeb.

Balíkonoš přepravuje nejen balíky, ale také cargo zásilky v rozsahu standardních i nestandardních požadavků, včetně přeprav na míru, a to do celého světa. Posíláme.cz zase umí balíkové služby do 40 kilogramů hmotnosti po Evropě.

Při on-line objednání balíkových služeb odesílatel vyplní údaje nutné k úspěšnému doručení zásilky − jméno, příjmení, adresu vyzvednutí a doručení a dále kontaktní údaje obou stran, jako jsou telefon a e-mailová adresa. Způsobů objednání je několik, od ručního zadání jedné zásilky přes importování více údajů z CSV souboru až po plně automatický proces vložením dat přes API napojení.

Podobně funguje také BalíkServis.cz − služba pro zasílání nejen balíkových zásilek po Česku, zemích Evropské unie a do vybraných destinací ve světě, kam přepravuje balíky i cargo a paletové zásilky až do objemu tří krychlových metrů. Zásilky zajišťuje od dveří ke dveřím. Uživatelé mohou službu objednávat na internetu z PC, tabletu i telefonu, a to i na záznamník. Služba je určena všem, primárně se zaměřuje na živnostníky a drobné podnikatele, kterým poskytuje také kompletní outsourcing logistických služeb.

Přepravní služba BalíkServis.cz vyžaduje informace o zásilce, rozměry a hmotnost, informace o balení zásilky, adresu odesílatele včetně e-mailu a telefonu, informace o příjemci zásilky včetně telefonu. V případě dobírky ještě její částku a číslo účtu.

Na cestě (nejen) do Ameriky

Zprostředkovatelem mezinárodní přepravy je Delibarry. Prostřednictvím svých dceřiných společností poskytuje rovněž služby virtuálních schránek ve Spojených státech a přeposílání balíků i distribuci zboží − opět především v USA. Typickým zákazníkem je menší firma, která potřebuje posílat zásilky do zahraničí velmi rychle − například na východní pobřeží Spojených států do 24 hodin. Služba je určena pro sektory B2B, B2C i C2C, Delibarry však upozorňuje na omezení v některých zemích. Například do Ruska lze poslat zbožovou zásilku pouze ve vztahu B2B, dokumentové zásilky ale omezeny nejsou. Přepravují se balíky i letecké cargo a možná je také přeprava lodí či vlakem, například z Číny.

Přepravu je možné objednávat na počítači i mobilu. Naopak svou aplikaci Delibarry nemá, avšak webová stránka je uzpůsobena i pro kompaktní zobrazení na mobilních zařízeních. Objednávat lze také po telefonu, tento způsob však firma pokládá za problémový, protože špatný přenos informací kvůli možnému šumu a hluku může způsobit řadu nedorozumění.

Proces zadávání objednávky je jednoduchý − uvádí se velikost a hmotnost zásilky, co je jejím obsahem, jaká je jeho hodnota, datum a nakonec adresa a kontaktní údaje odesílatele a příjemce.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Jste předplatitel tištěného titulu? Proveďte aktivaci.