Nyní je řada na státu
Použití zkapalněného zemního plynu jako paliva pro nákladní automobily umožňuje téměř srovnatelná dojezdová vzdálenost s konvenčním naftovým motorem. Tím se toto palivo stává použitelné i pro dálkovou kamionovou dopravu. Současně splňuje požadavky Evropské komise na dosažení tzv. čisté mobility eliminací emisí škodlivin u silničních vozidel. Širšímu praktickému uplatnění u dopravních firem v Česku však nyní brání několik faktorů.
Pořizovací cena vozidla je natolik vyšší, že se i při aktuální ceně LNG v Česku se ekonomicky jeho nákup dosud nevyplatí. Státní podpora dosud v požadovaném rozsahu chybí. Pohon na LNG není zohledněn v tarifech elektronického mýta ani v sazbě silniční daně. Jedinou výhodou zůstává tedy významně nižší cena paliva. Ani tento efekt není pro dobu obvyklé amortizace tahače dostačující.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 60 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.