Nyní je řada na státu
Použití zkapalněného zemního plynu jako paliva pro nákladní automobily umožňuje téměř srovnatelná dojezdová vzdálenost s konvenčním naftovým motorem. Tím se toto palivo stává použitelné i pro dálkovou kamionovou dopravu. Současně splňuje požadavky Evropské komise na dosažení tzv. čisté mobility eliminací emisí škodlivin u silničních vozidel. Širšímu praktickému uplatnění u dopravních firem v Česku však nyní brání několik faktorů.
Pořizovací cena vozidla je natolik vyšší, že se i při aktuální ceně LNG v Česku se ekonomicky jeho nákup dosud nevyplatí. Státní podpora dosud v požadovaném rozsahu chybí. Pohon na LNG není zohledněn v tarifech elektronického mýta ani v sazbě silniční daně. Jedinou výhodou zůstává tedy významně nižší cena paliva. Ani tento efekt není pro dobu obvyklé amortizace tahače dostačující.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 60 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Logistika č. 2/2025





