Strojírenská firma Wanzl, která v Hněvotíně u Olomouce vyrábí nákupní vozíky či manipulační zařízení například pro logistické firmy a internetové obchody, loni vykázala čistý zisk 69,5 milionu korun. V roce 2018 byla v osmnáctimilionové ztrátě. Tržby hněvotínské továrny Wanzl ale klesly o tři procenta na 1,223 miliardy korun z 1,261 miliardy korun v roce 2018. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti Wanzl.
Česká pobočka Wanzl byla založena v roce 1991 v Olomouci. Firma nejdřív sídlila v pronajatých kancelářích v Olomouci a o pět let později byl v Hněvotíně otevřen i výrobní závod. Wanzl v Hněvotíně vyrábí přepravní kontejnery, vozíky a paletové nástavce a drátěné polotovary pro výrobu nákupních vozíků či košíků. Část výrobků firma sama sestavuje do konečné podoby a zajišťuje prodej, montáž a servis výrobků koncernu Wanzl, jako jsou regálové systémy, pokladní boxy či zařízení pro logistiku a průmysl.
Vedení podniku Wanzl ve výroční zprávě uvedlo, že loňský rok byl ve znamení stabilizace výroby, do jejíhož rozšíření firma v předchozích letech masivně investovala. Tržby podniku Wanzl v Hněvotíně sice meziročně klesly, ale díky racionalizačním opatřením se zlepšila přidaná hodnota a hospodářské výsledky firmy. Většinu produkce hněvotínský podnik exportoval, vývoz měl na tržbách podíl zhruba 80 procent.
Společnost Wanzl v Hněvotíně dokončila v roce 2017 za 200 milionů korun rozšíření výrobního závodu. Díky tomu se zvýšil počet zaměstnanců. Před zprovozněním nového závodu Wanzl v Hněvotíně zaměstnával 350 lidí, po jeho otevření 435 a loni již 462.
Nová výrobní hala má plochu 6500 metrů čtverečních. V Hněvotíně má být postupně soustředěna veškerá evropská výroba drátěných roštů určených pro výrobu nákupních vozíků koncernu Wanzl. Volba na hněvotínský závod padla i kvůli tomu, že nabízí velmi dobrý poměr nákladů a vzdálenosti k hlavním zákazníkům koncernu.
Koncern Wanzl je největším výrobcem nákupních vozíků na světě. Ročně jich vyrobí přes tři miliony. Skupina Wanzl zaměstnává zhruba 4900 lidí ve 27 pobočkách i obchodních zastoupeních na celém světě a 12 výrobních závodech v Německu, Francii, Číně, USA, Kanadě, Velké Británii a České republice.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Logistika č. 2/2025





