Výrobce manipulační techniky Jungheinrich získal podíl v německém robotickém startupu Magazino. Obě firmy se dohodly na rozsáhlé strategické spolupráci a chtějí spojit své dovednosti v oboru mobilní automatizace.

Magazino navrhuje a vyrábí inteligentní mobilní roboty, které vnímají okolní prostředí a autonomně se rozhodují. Automatizovaní roboti pracují souběžně s lidmi a zvyšují flexibilitu a efektivitu logistických procesů v oblasti e-commerce, módního průmyslu a výroby. Na trhu je Magazino od roku 2014 s mobilním robotickým vychystávacím vozíkem, který si ve skladu dokáže inteligentně najít správnou cestu a přesně vyzvedává ty správné přepravky. Tento systém je využíván ve skladech různých online maloobchodních prodejců a poskytovatelů logistických služeb. Firma má ve své mnichovské pobočce více než 100 zaměstnanců a mezi její investory patří Körber, Zalando a Fiege Logistik.

„Tato investice navazuje na naši strategii v oblasti automatizace a významně přispěje k rychlejší expanzi našich podnikatelských aktivit zaměřujících se na automatické vozíky,“ říká Lars Brzoska, předseda představenstva Jungheinrich AG.

Automatizace je jedním z největších hybatelů růstu v intralogistickém sektoru a Jungheinrich očekává v tomto segmentu v následujících letech dvouciferný růst. Tento trend je podporován především trvalým silným růstem online obchodování a globálním nedostatkem logistických specialistů, zejména operátorů vysokozdvižných vozíků.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://logistika.ekonom.cz/c1-66824040-jungheinrich-investuje-do-robotiky-vstoupil-do-startupu-magazino-a-cili-na-mobilni-automatizaci-v-intralogistice