Výrobce manipulační techniky Jungheinrich získal podíl v německém robotickém startupu Magazino. Obě firmy se dohodly na rozsáhlé strategické spolupráci a chtějí spojit své dovednosti v oboru mobilní automatizace.

Magazino navrhuje a vyrábí inteligentní mobilní roboty, které vnímají okolní prostředí a autonomně se rozhodují. Automatizovaní roboti pracují souběžně s lidmi a zvyšují flexibilitu a efektivitu logistických procesů v oblasti e-commerce, módního průmyslu a výroby. Na trhu je Magazino od roku 2014 s mobilním robotickým vychystávacím vozíkem, který si ve skladu dokáže inteligentně najít správnou cestu a přesně vyzvedává ty správné přepravky. Tento systém je využíván ve skladech různých online maloobchodních prodejců a poskytovatelů logistických služeb. Firma má ve své mnichovské pobočce více než 100 zaměstnanců a mezi její investory patří Körber, Zalando a Fiege Logistik.

„Tato investice navazuje na naši strategii v oblasti automatizace a významně přispěje k rychlejší expanzi našich podnikatelských aktivit zaměřujících se na automatické vozíky,“ říká Lars Brzoska, předseda představenstva Jungheinrich AG.

Automatizace je jedním z největších hybatelů růstu v intralogistickém sektoru a Jungheinrich očekává v tomto segmentu v následujících letech dvouciferný růst. Tento trend je podporován především trvalým silným růstem online obchodování a globálním nedostatkem logistických specialistů, zejména operátorů vysokozdvižných vozíků.

Související