Přímo na míru potřebám logistické a přepravní společnosti Emons vznikla v CTParku v Blučině u Brna nová hala o rozloze 4500 metrů čtverečních. Tuzemským i zahraničním klientům začala sloužit v tyto dny. Expandující operátor nabízí mimo své hlavní aktivity, kterými jsou kontraktní logistika a sběrné služby primárně po Česku, Německu, Slovensku, i přepravy atypických zásilek. Jde konkrétně o dlouhé či jinak nadrozměrné zboží, které je vhodné pro systémové přepravy sběrnou službou.

Prostorové řešení nové pobočky vyhovuje manipulaci s atypickými zásilkami. Nová pobočka Emons Brno – Blučina má strategické umístění, k jejímž přednostem patří výborné napojení na dálniční síť po České republice, na Slovensko nebo do Rakouska.

Společnost Emons v České republice těží z dlouholetých zkušeností a stabilního zázemí mateřské společnosti Emons v Německu. Navzdory dopadům opatření covid-19 v první polovině letošního roku rostla a zvýšila počet přepravených zásilek. Vedle Blučiny otevřela nové pobočky v Plzni-Nýřanech nebo v Praze. „Brno a obecně Jihomoravský kraj je pro nás jednou z klíčových lokalit. Mimo jiné pro množství našich klientů z oblasti strojírenství a jiných průmyslových odvětví. Zúročujeme zde naše osvědčené procesy, znalost lokálního prostředí a spojitost s německojazyčným trhem, a to oběma směry,“ vysvětluje volbu Blučiny u Brna Luděk Kohout, obchodní manažer Emons.

Nejlepších výsledků – hned po Německu – dosahuje mezinárodní spediční společnost Emons právě v Česku. Rostoucí poptávka po jejích službách stojí za expanzí tohoto poskytovatele přeprav a logistiky. Aktuálně provozuje společnost deset poboček s více než 150 zaměstnanci. Letos v červnu otevřela i první pobočku v Bratislavě, další tři huby a logistické terminály s rozlohou více než 10 tisíc metrů čtverečních rozšíří na podzim, a sice v Brně, v Plzni a v Praze.

V růstu pokračovala společnost Emons i během útlumu způsobeného koronavirem. Díky spokojenosti a důvěře dlouhodobých i nových klientů roste obrat Emons o desítky procent ročně – jen v prvním pololetí letošního roku to bylo zvýšení o 27 procent. Roční obrat koncernu činí 570 milionů eur, tedy asi 15 miliard korun.

„Z našeho pohledu logistika obecně netrpí negativními dopady krize. Mohou se měnit logistické trendy, nicméně logistika jako taková a přepravní či skladové služby mají evidentně velký potenciál i v době poklesu některých oborů. Zákazníci z různých odvětví očekávají neustálé zlepšování služeb a navyšování kapacit,“ říká Luděk Kohout, obchodní manažer Emons Spedice.

Emons rozšíří flotilu gigalinerů

Česká entita Emons nabízí hustou síť dep (a tedy rychlejší termíny přepravy), rozšiřující se služby i investice do vlastní flotily nákladních vozidel. Vedle klasických vozidel disponuje i několika speciálními, návěsy gigalinery, o délce 25 metrů. Právě takzvané road-trainy se v poslední době stávají trendem, protože snižují náklady a zároveň jsou šetrnější k životnímu prostředí.

Emons splňuje podmínky provozování těchto návěsů ve vécše bodech, kterými jsou: předem schválená trasa, depo vzdálené 10 kilometrů od dálnice, žádný železniční přejezd na cestě, dostatek manipulačního prostoru… I proto také letos investuje a rozšiřuje svou základnu těchto vozidel.

Mimo standardní přepravy sběrnou službou umožňuje Emons přepravu atypického zboží vhodného do systému sběrné služby a ADR zásilky. Tomu jsou uzpůsobené skladové prostory s nadstandardními manipulačními plochami. Tyto služby jsou využívány především strojírenskými nebo výrobními společnostmi.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://logistika.ekonom.cz/c1-66831370-prepravni-spolecnost-emons-vyuziva-v-ctparku-v-blucine-novou-halu-a-rozsiri-flotilu-gigalineru