Logistický start-up DoDo, který se specializuje na městskou logistiku, slaví úspěch se svou divizí DoDo Fresh orientovanou na rozvoz potravin. Oblast rozvozu pro e-shopy jako Tesco či Košík.cz od ledna vyrostla o 49 procent a před vánoční sezónou společnost dále navyšuje kapacity. DoDo nyní na rozvoz potravin přebírá 200 nových vozů, oznámila forma v aktuální tiskové zprávě. O doručování v segmentu Fresh se celkově stará přes 800 kurýrů, a to nejen v Česku, ale také na Slovensku a v Maďarsku.

Divizi DoDo Fresh je přizpůsobena rozvozu potravin, této logisticky složité disciplíně, která je náročná jak na skladování chlazených a mražených potravin, tak i na přesnost doručení v konkrétních hodinových slotech.

DoDo Fresh rozváží potraviny primárně pro dva z trojice nejzásadnějších hráčů na trhu s on-line prodejem potravin – Tesco a Košík.cz. „Počet rozvezených nákupů kontinuálně roste a s nástupem podzimu se na on-line supermarkety nejen kvůli aktuální epidemiologické situaci začíná spoléhat čím dál tím více zákazníků. Nákup potravin o-nline si za své ve větší míře berou i zákazníci z řad starších nakupujících, kteří dříve spoléhali výhradně na kamenné supermarkety,“ šíká ředitel DoDo Michal Menšík.

Na rostoucí poptávku ze strany zákazníků i Tesca a Košíku DoDo reaguje postupným navyšováním rozvozové kapacity, přičemž aktuálně DoDo rozšiřuje flotilu o 200 ekologických vozů s CNG pohonem, které jsou dokonale uzpůsobeny přepravě zboží s nutností zachování teplotního řetězce.

Rozšiřování rozvozové flotily nicméně neznamená nárůst automobilů pohybujících se v ulicích. Společnost DoDo v oblasti rozvozu potravin postupně kompletně přebrala logistiku Tesca a čím dál vyšší podíl nákupů rozváží i pro Košík.cz. Cílem firmy je logistiku různých e-commerce subjektů maximálně konsolidovat a díky logistické IT platformě přepravu zboží po městě výrazně zefektivňovat. Cílem je tedy na stejný objem zásilek využít naopak znatelně méně vozů.

„DoDo je postavené na vlastní logistické platformě, která se stará o precizní plánování rozvozů a dokonalou vytíženost vozů tak, aby žádný projetý kilometr nepřišel nazmar a dosáhli jsme maximální efektivity. Klíčem k udržitelnému růstu e-commerce je především šetrná logistika. Naše auto v segmentu Fresh průměru rozveze více než 30 nákupů denně. Outsourcing logistiky ze strany e-commerce partnerů směrem k DoDo navíc často znamená také přechod na ekologičtější flotilu vozů,“ dodává Menšík.

Kromě průběžného navyšování kapacit v segmentu Fresh je společnost DoDo připravena i na nárazové výkyvy poptávky v období okolo Vánoc. „Na zvýšenou poptávku umíme reagovat skutečně bleskově. Nové kurýry jsme schopni nabrat, plně zaškolit i s nimi podepsat smlouvu kompletně on-line a agilně dokážeme škálovat i náš vozový park. Díky naší platformě umíme do systému snadno přidat vypůjčená auta a umíme využívat i třeba volné kapacity vozů jiných logistických firem nebo jednotlivců v oboru přepravy zboží,“ popisuje Michal Menšík připravenost firmy na výkyvy spojené s Vánoci i aktuální epidemiologickou situací.

Související