Zatím největší kontejnerová loď poháněná zkapalněným zemním plynem připlula v listopadu poprvé z Číny do evropských přístavů a nyní je na zpáteční cestě. Plavidlo Jacques Saadé s kapacitou 23 tisíc TEU si u čínské státní loděnice CSSC objednalo francouzské rejdařství CMA CGM. Je pojmenované po jeho zakladateli, francouzsko-libanonském podnikateli Jacquesu Saadém, který zesnul před třemi lety. Loď Jacques Saadé je dlouhá 400 metrů, široká 61 metrů a podle sdělení Svazu spedice a logistiky ČR ji pohání dvoupalivový motor X92DF od švýcarské společnosti WinGD. Jde o první plavidlo nové řady megamax. Číňané již spustili na vodu kontejnerovou loď Champs Élysées se stejnými parametry a následovat má ještě sedm dalších. Na snímku zásobovací tanker Gas Agility (v popředí) doplňuje námořnímu kolosu Jacquesu Saadému ve čtvrtek 12. listopadu časně ráno palivo v rotterdamském přístavu. Do nádrží Jacquesa Saadého se vejde 18 600 metrů krychlových LNG, což stačí na plavbu v délce 23 372 námořních mil. Vedení rotterdamského přístavu počítá s tím, že každý rok v této oblasti devět zásobovacích tankerů na kapalný zemní plyn přečerpá 300 tisíc metrů krychlových tohoto prozatím nejekologičtějšího prakticky upotřebitelného paliva pro motory kontejnerových lodí. Gas Agility je momentálně největší zásobovací tanker na LNG, postaven byl speciálně pro doplňování paliva kontejnerových plavidel nové řady megamax. Podle mezinárodních statistik bylo letos v provozu celkem 175 námořních lodí poháněných LNG, na dalších 200 již loděnice po celém světě přijaly objednávky.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 0 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později