Balíková sezona vrcholí a lidé v GLS mají plné ruce práce. Co pro vás osobně znamenají balíky?
Já jsem v GLS už 13 let a k logistice jako takové jsem se dostal přes manažerské pozice v automobilovém průmyslu, kde jsem měl na starosti i oblast kvality. To se mi na novém místě hodilo, protože právě kvalita je v pojetí GLS v logistice jedním z klíčových bodů. A balíky jsou pro mě doslova koníčkem. Obor je to relativně mladý, zajímavý a velmi dynamický. Nepřeženu, když řeknu, že práce v tomto oboru se pro mě stala stylem života.
Říkáte, že GLS klade důraz na slovo kvalita. O kvalitě ale hovoří snad každý. Co toto slovo znamená v pojetí GLS?
Chceme být v oblasti kvality jedničkou, a to nejen v Česku, ale i v celé Evropě. Důrazu na kvalitu odpovídá i způsob naší práce, kterým se odlišujeme. Je třeba ale zdůraznit, že kvalita není něco, o čem se dá jen teoreticky mluvit, musí být možné to také vyzkoušet a měřit. A když si vyzkoušíte, kolik máme v ČR procent doručenosti do druhého dne, jak rychle balík dopravíme na druhý konec Evropy, kolik zásilek u nás neskončí v nějakém výdejním místě, aniž by si to příjemce vyžádal, jak rychle a snadno se dovoláte na naši zákaznickou linku − pak porozumíte tomu, co kvalitou myslíme a co jsou pro nás symptomy kvality.
Současně je ovšem třeba uvést, že GLS v České republice působí jako samostatná entita od roku 2005. Letos jsme tedy oslavili 15. výročí. Z toho plyne i určitý odstup za naší konkurencí, která v Česku působí už třeba 20 nebo i 25 let. Tento odstup vyrovnáváme právě kvalitou a spolehlivostí.
Letošní rok byl pro balíkáře zvláštní v tom, že ho výrazně ovlivnila koronavirová krize. Jak se z vašeho hlediska v letošním roce vyvíjely přepravy balíků?
Již v jarních měsících jsme zaznamenali objemy balíků, které převýšily i rekordy z nejvytíženějších dní loňských Vánoc. V říjnu jsme toto loňské denní maximum přepravených balíků z posledního předvánočního týdne překonali dvakrát a za první dva listopadové týdny hned šestkrát.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111