Podrobnější informace o balíkových službách chce přinášet nový projekt s názvem Českálogistika.cz. Na svých internetových stránkách nabízí detailní údaje o kvalitě a rychlosti přepravy balíků v Česku. Za projektem stojí společnost Balikobot.cz, která pomáhá firmám agregovat přepravní služby a zefektivnit systém expedice a sledování zásilek.

Na webu www.ceskalogistika.cz jsou například aktuální data ohledně rychlosti doručení nebo trendy v dobírkách, či informace ohledně doručování ve velkých městech a také třeba rozdíly doručení na adresu nebo výdejní místo. Web se zabývá také aktuálními informacemi od významných českých dopravců.

„Z analýzy milionů zásilek nám vychází, že nejlépe si mezi dopravci na přelomu listopadu a prosince vedla společnost DPD. V týdnu 30. 11. až 4. 12. 2020 doručovala společnost DPD balík v průměru 41 hodin, Geis 49 hodin a PPL 54 hodin od podání k doručení. Segment dopravy balíků výrazně akceleruje a to zejména díky růstu e-commerce. V Balíkobotu máme data se zpožděním maximálně jeden den a můžeme tak dopravcům a odesílatelům výrazně pomoci zlepšit jejich služby. Evidujeme rozdíly nejen mezi dopravci, ale zejména v jednotlivých regionech Česka,“ říká David Folprecht, jednatel Balikobot.cz.

„Nejhorší situace posledních týdnů byla ve dnech 28. až 30. listopadu, kde žádný ze sledovaných dopravců standardně nedoručoval do druhého dne jako v průběhu roku. Výjimkou nebylo ani doručení delší než čtyři dny. Nyní se situace lehce zlepšila. Zajímavostí je, že se v letošním roce po dlouhé době zvýšil podíl dobírky, což přičítáme novým zákazníkům na internetu, které přivedla do online světa pandemie,“ dodává David Folprecht.

V následujících letech by e-commerce v České republice měla dosáhnout na 20 procent celého maloobchodu. V roce 2020 by měl atakovat on-line prodej 200 miliard korun s meziročním růstem přes 20 procent. Přesun kamenných prodejců na internet je znatelný trend a díky pandemii v roce 2020 nabral výraznou akceleraci.

Související