Kvalitní zázemí pro přípravu i samotné závody je pro každého sportovce zásadní. Přesuny na jednotlivé závody Světového poháru v biatlonu tak musí zvládat i servisní zázemí, o které se již čtvrtým rokem stará logistická společnost DB Schenker. Biatlonový kamion v letošním ročníku obměnil tahač za modernější Renault T High 480, a také získal nový polep.
Novému designu servisního kamionu v národních barvách dominují malorážkou mířící Michal Krčmář a na startu soustředěná Markéta Davidová. Na návěsu i tahači pak nechybí ani tradiční národní symbol lva.
„Předchozí tahač Volvo už najezdil přes 800 tisíc kilometrů a bylo zapotřebí ho vyměnit. Kamion má poměrně krátké přejezdy mezi závody a pak vždy stojí dva týdny v mrazu nebo vlhku. Různé součástky se tak opotřebovávají rychleji než u jiných návěsů, které sice najezdí statisíce kilometrů navíc, ale jsou neustále v provozu,“ vysvětluje Martin Žák, jeden z řidičů biatlonového speciálu. „Zvolili jsme Renault, což je dceřiná značka Volva. Spojuje se v něm osvědčená kvalita pohonných jednotek Volva a komfort pro řidiče, který přináší Renault. Tahač má zároveň veškeré bezpečnostní a ekologické novinky.“

Renault Trucks T 480 je vybaven motorem DTI 13, řadou bezpečnostních technologií zajišťujících vyšší bezpečnost, jako například asistent při rozjezdu do svahu, adaptivní tempomat, elektronická kontrola stability nebo kontrola tlaku v pneumatikách.
Kabina vozidla se pyšní maximální výbavou, ať už jde o kožená sedadla, navigační systém Roadpad, otočné sedadlo spolujezdce nebo televizi a pro dvoučlennou posádku, která se za volantem T 480 střídá, poskytuje potřebné a tolik žádané pohodlí.
Biatlonová souprava křižuje Evropou a většinou jezdí do vysoko položených horských oblastí, kde řidiči zcela jistě ocení to, že díky hliníkovým komponentům je tahač lehčí, čímž ušetří spotřebu paliva i emise. Dvojici řidičů Martinu Žákovi a Veronice Vébrové budou na palubě kromě elektronických asistenčních systémů rozjezdu do kopce pomáhat také senzory kontroly tlaku v pneumatikách nebo kontrola stability vozidla.
Na začátku ledna se kamion vydal do německého Oberhofu a následně přejede do italské Anterselvy. Pak zřejmě vyrazí rovnou do slovinské Pokljuky nebo jiného blízkého střediska, kde se Češi budou připravovat na světový šampionát, který se právě v Pokljuce bude konat. V březnu zůstane dva týdny v Novém Městě na Moravě a sezónu uzavře v norském Holmenkollenu.

„Důvěra Českého svazu biatlonu je pro nás ohromný závazek, který s novým tahačem chceme úspěšně plnit i v dalších letech. Pro tak důležitý náklad jsme proto vybírali z toho nejlepšího, co náš vozový park nabízí. Sebelepší elektronika ale nemůže za volantem nahradit zkušené profesionály, jako jsou Martin a Veronika. Oběma za jejich práci patří velký dík,“ říká Tomáš Holomoucký, ředitel DB Schenker v České republice.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Logistika č. 1/2025





