Kvalitní zázemí pro přípravu i samotné závody je pro každého sportovce zásadní. Přesuny na jednotlivé závody Světového poháru v biatlonu tak musí zvládat i servisní zázemí, o které se již čtvrtým rokem stará logistická společnost DB Schenker. Biatlonový kamion v letošním ročníku obměnil tahač za modernější Renault T High 480, a také získal nový polep.

Novému designu servisního kamionu v národních barvách dominují malorážkou mířící Michal Krčmář a na startu soustředěná Markéta Davidová. Na návěsu i tahači pak nechybí ani tradiční národní symbol lva.

„Předchozí tahač Volvo už najezdil přes 800 tisíc kilometrů a bylo zapotřebí ho vyměnit. Kamion má poměrně krátké přejezdy mezi závody a pak vždy stojí dva týdny v mrazu nebo vlhku. Různé součástky se tak opotřebovávají rychleji než u jiných návěsů, které sice najezdí statisíce kilometrů navíc, ale jsou neustále v provozu,“ vysvětluje Martin Žák, jeden z řidičů biatlonového speciálu. „Zvolili jsme Renault, což je dceřiná značka Volva. Spojuje se v něm osvědčená kvalita pohonných jednotek Volva a komfort pro řidiče, který přináší Renault. Tahač má zároveň veškeré bezpečnostní a ekologické novinky.“

Vyobrazení Michala Krčmáře na druhé straně kamionu. Díky hliníkovým komponentům je tahač lehčí, čímž ušetří spotřebu paliva i emise.
Vyobrazení Michala Krčmáře na druhé straně kamionu. Díky hliníkovým komponentům je tahač lehčí, čímž ušetří spotřebu paliva i emise.
Foto: DB Schenker

Renault Trucks T 480 je vybaven motorem DTI 13, řadou bezpečnostních technologií zajišťujících vyšší bezpečnost, jako například asistent při rozjezdu do svahu, adaptivní tempomat, elektronická kontrola stability nebo kontrola tlaku v pneumatikách.

Kabina vozidla se pyšní maximální výbavou, ať už jde o kožená sedadla, navigační systém Roadpad, otočné sedadlo spolujezdce nebo televizi a pro dvoučlennou posádku, která se za volantem T 480 střídá, poskytuje potřebné a tolik žádané pohodlí.

Biatlonová souprava křižuje Evropou a většinou jezdí do vysoko položených horských oblastí, kde řidiči zcela jistě ocení to, že díky hliníkovým komponentům je tahač lehčí, čímž ušetří spotřebu paliva i emise. Dvojici řidičů Martinu Žákovi a Veronice Vébrové budou na palubě kromě elektronických asistenčních systémů rozjezdu do kopce pomáhat také senzory kontroly tlaku v pneumatikách nebo kontrola stability vozidla.

Na začátku ledna se kamion vydal do německého Oberhofu a následně přejede do italské Anterselvy. Pak zřejmě vyrazí rovnou do slovinské Pokljuky nebo jiného blízkého střediska, kde se Češi budou připravovat na světový šampionát, který se právě v Pokljuce bude konat. V březnu zůstane dva týdny v Novém Městě na Moravě a sezónu uzavře v norském Holmenkollenu.

Kamion má poměrně krátké přejezdy mezi závody a pak vždy stojí dva týdny v mrazu nebo vlhku.
Kamion má poměrně krátké přejezdy mezi závody a pak vždy stojí dva týdny v mrazu nebo vlhku.
Foto: DB Schenker

„Důvěra Českého svazu biatlonu je pro nás ohromný závazek, který s novým tahačem chceme úspěšně plnit i v dalších letech. Pro tak důležitý náklad jsme proto vybírali z toho nejlepšího, co náš vozový park nabízí. Sebelepší elektronika ale nemůže za volantem nahradit zkušené profesionály, jako jsou Martin a Veronika. Oběma za jejich práci patří velký dík,“ říká Tomáš Holomoucký, ředitel DB Schenker v České republice.

Související