Strmý růst nakupování na internetu přinesl firmám z oboru úspěšný rok. Meziroční navýšení obratu za loňských dvanáct měsíců hlásí také internetový portál a online vyhledávač dopravců Zaslat.cz. Obrat firmě vzrostl o 105 procent na 87 milionů korun.
Za růst vděčí Zaslat.cz převážně výrazně vyššímu počtu odbavených zásilek v důsledku karanténních opatření, ale také rostoucí oblibě jednoduchých vyhledávacích nástrojů v sektoru přepravy.
Firma loni zaregistrovala o 92 procent více nových klientů a zprostředkovala zásilky v řádu statisíců kusů. Největší část zisku tvoří segment B2C zahraniční přepravy. Vyšší vytížení hlásí společnost vlivem karanténních opatření, ale i rostoucí obliby chytrých řešení přepravních služeb.
Podle Zaslat.cz je v současnosti nejvýnosnější položkou přeprava mezinárodní. „Čtvrtinu našeho zisku tvoří retailová B2C přeprava do zahraničí. Velmi úspěšná je i přeshraniční přeprava pro firemní klientelu. Zásilky jdoucí mimo ČR tak tvoří přibližně třetinu našeho zisku,“ uvádí CEO Zaslat.cz, Miroslav Michalko.
Z hlediska segmentů společně za Česko i zahraničí je opět nejsilnější B2C retailová přeprava, tvořící 48 procent zisků. B2B přeprava – zahraniční i domácí – tvoří zisk podílem zhruba 29 procent Na smluvní partnery připadá zbylý podíl, přibližně 23 procent.
Od loňského roku působí Zaslat.cz také na slovenském trh a pod pod názvem Parcelspot začalo operovat také v Jihoafrické republice.