Strmý růst nakupování na internetu přinesl firmám z oboru úspěšný rok. Meziroční navýšení obratu za loňských dvanáct měsíců hlásí také internetový portál a online vyhledávač dopravců Zaslat.cz. Obrat firmě vzrostl o 105 procent na 87 milionů korun.
Za růst vděčí Zaslat.cz převážně výrazně vyššímu počtu odbavených zásilek v důsledku karanténních opatření, ale také rostoucí oblibě jednoduchých vyhledávacích nástrojů v sektoru přepravy.
Firma loni zaregistrovala o 92 procent více nových klientů a zprostředkovala zásilky v řádu statisíců kusů. Největší část zisku tvoří segment B2C zahraniční přepravy. Vyšší vytížení hlásí společnost vlivem karanténních opatření, ale i rostoucí obliby chytrých řešení přepravních služeb.
Podle Zaslat.cz je v současnosti nejvýnosnější položkou přeprava mezinárodní. „Čtvrtinu našeho zisku tvoří retailová B2C přeprava do zahraničí. Velmi úspěšná je i přeshraniční přeprava pro firemní klientelu. Zásilky jdoucí mimo ČR tak tvoří přibližně třetinu našeho zisku,“ uvádí CEO Zaslat.cz, Miroslav Michalko.
Z hlediska segmentů společně za Česko i zahraničí je opět nejsilnější B2C retailová přeprava, tvořící 48 procent zisků. B2B přeprava – zahraniční i domácí – tvoří zisk podílem zhruba 29 procent Na smluvní partnery připadá zbylý podíl, přibližně 23 procent.
Od loňského roku působí Zaslat.cz také na slovenském trh a pod pod názvem Parcelspot začalo operovat také v Jihoafrické republice.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Logistika č. 2/2025





