Internetový prodejce parfémů a kosmetiky Notino za loňský rok dosáhl meziročně růstu o 42 procent a vykázal rekordní obrat 14,5 miliardy korun. Podíl Česka na obratu je 14 procent. E-shop loni prodal přes 55 milionů produktů. Obrat parfémů ve srovnání s předchozím rokem vzrostl o 22 procent, kategorie make-upu si polepšila o zhruba 50 procent, obrat vlasové kosmetiky a produktů péče o pleť stoupl o 70 procent. Společnost to sdělila ČTK. Notino už předloni dosáhlo nejlepší výsledku od svého vzniku v roce 2004, když utržilo 9,8 miliardy korun.
"Parfémy představují polovinu výkonu celé firmy a jsou dlouhodobě tahounem našeho obratu. V uplynulém roce jsme nicméně zaznamenali extrémní růst kosmetických kategorií. Uvědomujeme si, že právě kosmetika je to, co naši zákazníci chtějí a potřebují. A proto se nyní zaměřujeme na další rozšíření nabídky make-upu, vlasové kosmetiky a péče o pleť," řekl generální ředitel Notina Zbyněk Kocián.
Firma loni získala 3,5 milionu nových zákazníků, jejich počet tak přesáhl 16,5 milionu. Loni Notino otevřelo nové distribuční centrum v Rumunsku, odkud odbavuje zásilky pro Řecko nebo Bulharsko. Dříve mělo logistické středisko jen v České republice. "V souvislosti s pandemií koronaviru jsme si uvědomili, že hranice, které dosud v rámci Evropské unie nikdy nebyly problémem, se problémem staly. Záleží nám na tom, aby naši zákazníci dostávali své balíčky nejen včas, ale ještě rychleji než dříve," uvedl dále Kocián.
Společnost loni odeslala přes 12 milionů balíčků do celé Evropy. Při tradiční slevové akci Black Friday odbavila 140.000 zásilek, o rok dříve při stejné příležitosti jich vyřídila 100 tisíc. Průměrně loni za den Notino odbavilo asi 30 tisíc balíčků.
Notino loni rozšířilo také síť kamenných prodejen. Mimo jiné ve varšavském nákupním centru Westfield Arkadia otevřelo svůj nejmodernější obchod.
Společnost Notino působí ve 24 zemích, 26 kamenných poboček provozuje v devíti státech. Ve svém portfoliu má 55 tisíc produktů od více než 1150 značek.