Laboratorní vozidlo Optifuel Lab 3 automobilky Renault Trucks dosáhlo 12,5procentního snížení spotřeby paliva ve srovnání s běžnou jízdní soupravou. Vozidlo pro dálkovou přepravu je součástí dlouhodobého výzkumu francouzského výrobce nákladních automobilů.

Na příznivém výsledku se podílela optimalizace aerodynamiky celé jízdní soupravy, pohonné soustavy, pneumatik s integrací prediktivní asistence hospodárné jízdy a řízené spotřeby.

Renault Trucks pokračuje ve výzkumu zaměřeném na zlepšení energetické účinnosti svých nákladních vozidel. Projekt Falcon (Flexible and Aerodynamic Truck for Low Consumption) automobilka zahájila v roce 2017 s cílem snížit spotřebu jízdních souprav – tahače a návěsu – o 13 procent. V projektu spojilo své síly konsorcium partnerů v čele s Renault Trucks a firmami jako Faurecia, Michelin, Total, Fruehauf a dalšími.

V rámci projektu vzniklo laboratorní vozidlo Optifuel Lab 3, které prošlo 18 měsíci vývoje, šesti měsíci testů na uzavřených okruzích a a 15 500 kilometry v reálném provozu. Testování potvrdilo o 12,5 procenta nižší spotřebu paliva ve srovnání se standardním vozidlem Renault Trucks řady T s připojeným návěsem. To představuje úsporu 3,75 litru paliva a 9,8 kilogramu oxidu uhličitého na 100 kilometrů.

Jak probíhal testovací cyklus

Renault Trucks použil zkušební cyklus, který statisticky odpovídá dálkovému provozu a který se skládal z 68 km na regionálních silnicích a 136 km na dálnicích.

Testy laboratorního vozidla Optifuel Lab 3 tvořily jízdy na uzavřeném okruhu, veřejných silnicích a také simulace, které umožnily analyzovat a korelovat naměřené hodnoty. Paralelní testy byly provedeny s referenčním vozidlem s podobnými geometrickými a jízdními vlastnostmi jako laboratorní vozidlo (Renault Trucks T 480 s návěsem Fruehauf). Technologie vyvinuté v rámci projektu byly nejprve hodnoceny jednotlivě a poté jako celek.

Pohonné soustavy Optifuel Lab 3 a referenčního vozidla byly předem zaběhnuty, aby byla zajištěna reprezentativnost obou vozidel.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://logistika.ekonom.cz/c1-66929900-renault-trucks-snizil-spotrebu-laboratorniho-vozidla-o-12-5-procenta-optifuel-lab-3-usetri-temer-ctyri-litry-paliva-na-sto-kilometru