Začátkem letošního roku prodloužily Gefco a Renault Group dohodu o tocích hotových vozidel – FVL – na trasách v Rumunsku s pokračováním do Itálie a Belgie. Rozšířená spolupráce umožnila rozvoj synergií sloučením dvou toků (Mioveni – přístav Constanta a Constanta – Bukurešť) do jedné zpáteční cesty. 

Změna se dotkla rovněž silničních přeprav z přístavu, které nyní probíhají po železnici. Vyšší kapacita vlaků umožňuje přepravit až 700 vozidel současně a nahrazení 37 procent nákladní silniční dopravy železnicí také vedlo k významnému snížení emisí oxidu uhličitého.

Kromě rozšíření spolupráce pro toky Mioveni – Constanta a Constanta – Bukurešť si Gefco Rumunsko zachovalo exportní toky hotových vozidel do Itálie a Belgie, kde jsou automobily distribuovány na více trhů. V rámci zajištění těchto toků vypravuje Gefco Rumunsko v průměru tři vlaky týdně.

V roce 2020 přepravilo Gefco Rumunsko pro Renault Group a Dacia 105 tisíc vozidel. Zůstává lídrem na rumunském trhu FVL a přepraví průměrně více než 300 aut denně.

„Tento růst je především o postupném kvalitativním vývoji uvedl,“ Bogdan Ionita, generální ředitel Gefco Rumunsko. „Jde nám o to jednat jako jeden tým se zákazníkem a co nejlépe využít zdroje, které máme k dispozici, k zavedení optimalizace, synergie a snížení oxidu uhličitého na národní úrovni.“

Související