Balíme, abychom mohli zboží pojmout. Manipulovat s ním, skladovat, přepravovat a dodat. Případně jej konzervovat či jinak chránit pro účely dlouhodobého skladování (kvůli odolnosti vůči skladištním škůdcům) pro případ katastrof, respektive pro účely pomoci v krizových oblastech. Jindy zase musíme chránit okolí například před nebezpečnými, či dokonce radioaktivními látkami.
Důležité je jistě nejen dostatečně zboží zabalit, ale umožnit i jeho co možná nejsnadnější rozbalení. Ani tuto podmínku mimochodem není vždy možné stoprocentně naplnit, některé obaly musí být například odolné vůči dětské zvídavosti.
S rozmachem samoobslužného prodeje obal nahrazuje také informační funkci prodavače, navíc nese informace o sobě samotném. Design obalu, grafika i jeho tvar jsou skvělým propagačním nástrojem značky. Obal musí být ekonomicky dostupný, pro některé zboží se může cena obalu pohybovat v promilích, pro jiné v procentech, či dokonce i desítkách procent ceny baleného zboží. Exportní obaly (bedny) mohou stát desítky tisíc korun.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Logistika č. 2/2025





