První kvartál letošního roku nebyl z hlediska online portálu a vyhledávače dopravců Zaslat.cz nijak ospalý. Obrat firmě v tomto období vzrostl o 116 procent a počet přepravených balíků se navíc oproti minulému roku zdvojnásobil. Rostl i počet nových zákazníků.

Lidé podle Zaslat.cz v prvních měsících roku nakupovali stejně intenzivně jako během uplynulé vánoční sezóny. Důvodem už nebyla jen karanténa, ale také výhody doručovacích služeb, na které si zvykli. Čísla naznačují, že se doručení až domů nestalo jen náhradním řešením.

Podíl kategorie B2C, tedy zásilek směřovaných přímo na zákazníka, zastává polovinu obratu. Co do objemu zásilek ale naopak převládá B2B přeprava mezi smluvními partnery – do této kategorie patřil každý třetí balík.

„Jen za leden 2021 jsme odbavili přes 43 tisíc zásilek. V únoru byla situace téměř totožná, během března se nám jich pak podařilo vyexpedovat až na 58 tisíc,“ uvádí CEO Zaslat.cz, Miroslav Michalko. Podle něj si lidé na posílání a doručování online zvykli a přijali ho za své.

Roste také počet lidí, kteří službu doručení do místa bydliště začali využívat teprve nedávno, potvrzují i počty nových zákazníků Zaslat.cz. Jen v lednu až březnu jich přibylo přes 19 tisíc, což navíc dvojnásobně převyšuje počet těch, kteří službu vyzkoušeli poprvé ve stejném období loni.

Roste především podíl přepravy do zahraničí. Zatímco v březnu zaujímal 43 procent obratu, v květnu to bylo již téměř 46 procent. „Registrujeme boom hlavně v mezinárodních zásilkách mimo Evropskou unii. Balíkový trh obecně se teď také vyrovnává s dozvuky Brexitu,“ dodává Miroslav Michalko.

Související