Nejnovější investice společnosti cargo-partner zamířily do iLogistických center Brwinów u Varšavy v Polsku, Dunajská Streda u Bratislavy na Slovensku a Dobrovíz u Prahy v Česku. Logistická firma tak reaguje na rostoucí poptávku v těchto regionech. 

V Polsku působí cargo-partner od roku 1998 a dnes je jedním z hlavních poskytovatelů informační logistiky a mezinárodní dopravy v zemi. K letošnímu červnu firma navýšila svou skladovou kapacitu ve městě Brwinów o dalších 3000 čtverečních metrů. iLogistické centrum nyní poskytuje 11 tisíc čtverečních metrů skladovací plochy při teplotním rozsahu od +15 do +25 °C, včetně prostoru celního skladu o rozloze tisíc čtverečních metrů. Zařízení se nachází v budově třídy A v logistickém parku MLP II, jihozápadně od Varšavy a vedle dálnice A2, nejdůležitějšího spojení západ-východ v Polsku.

„Díky poloze ve středu země je iLogistické centrum Brwinów ideálním uzlem pro distribuci po celém Polsku a do mnoha dalších evropských destinací,“ vysvětluje strategický význam skladu Milan Lani ze společnosti cargo partner. „Bezprostřední blízkost varšavského letiště z něj činí také strategické místo pro mezinárodní leteckou přepravu. Tři tisíce čtverečních metrů, které jsme k zařízení nyní přidali, je věnováno cross dockingovým aktivitám a skladování volně loženého zboží.“

V Brwinówě získala společnost cargo-partner certifikace IFS Logistics a GDP. Poskytovatel logistiky v současné době pracuje na získání certifikace HACCP jak pro Brwinów, tak pro iLogistické centrum Zory, jež poskytuje 6650 metrů čtverečních skladové plochy poblíž zvláštní ekonomické zóny v Katovicích. V kombinaci s menším skladem cargo-partner v Poznani provozuje v Polsku celkovou skladovou plochu téměř 20 tisíc čtverečních meterů s více než 13 tisíci paletovými místy.

Poptávka po logistice na Slovensku roste

Pouze rok od poslední expanze svého iLogistického centra v Dunajské Stredě se společnost cargo partner na Slovensku znovu rozhodla investovat do tohoto zařízení, aby uspokojila vysokou poptávku po skladovacích službách v regionu.

„Tato investice nám pomůže využít plnou 14,5m světlou výšku skladové haly a zvýšit počet paletových míst na metr čtvereční. Expanze bude rozdělena do dvou fází: Během první fáze navyšujeme naše kapacity o 3600 paletových míst a pořídili jsme také dva nové vysokozdvižné vozíky. Druhá fáze bude realizována začátkem září a bude zahrnovat dalších 1600 paletových míst obsluhovaných jedním novým vysokozdvižným vozíkem,“ říká Milan Lani.

Díky svému přímému napojení na železniční kontejnerový terminál Metrans je sklad jedním z nejdůležitějších uzlů pro železniční dopravu společnosti cargo-partner v Evropě. Jeho výhodná poloha nabízí přístup po železnici do většiny hlavních námořních přístavů v Evropě i rychlé spojení z Číny po Nové hedvábné stezce. Společnost cargo-partner dodává ze svého distribučního centra v Dunajské Stredě komponenty pro automobilový průmysl předním výrobcům OEM v několika evropských zemích, včetně Slovenska, Maďarska, Rakouska a České republiky.

Moderní skladové haly poskytují 30 300 paletových míst na 18 300 čtverečních metrů skladové plochy, včetně celního skladu o rozloze 3300 čtverečních metrů. Spolu s bratislavským iLogistickým centrem vlastní společnost cargo-partner na Slovensku celkem 26 500 čtverečních metrů prostorů skladů s více než 44 tisíci paletovými místy a nabízí svým zákazníkům širokou škálu služeb s přidanou hodnotou.

Chlazené potraviny mají své místo v Dobrovízi

V České republice cargo-partner věnuje zvláštní pozornost skladování s distribučním řešením potravinářských výrobků a zboží podléhající rychlé zkáze. V iLogistickém centru v Dobrovízi poblíž pražského letiště nabízí společnost skladování při teplotě +15 až +25 °C a v chladu s teplotami +2 až +8 °C. Za účelem rozšíření svých odborných znalostí a doplnění portfolia svých služeb v potravinářském průmyslu převzala společnost cargo-partner k 1. červnu 2021 českou společnost Gibon Logistics.

„Gibon Logistics nabízí jedinečná fulfillmentová řešení pro přepravu chlazených potravin,“ zdůrazňuje Milan Lani. „To nám umožní poskytovat našim zákazníkům služby šité na míru pro jakoukoli velikost zásilky, od jednotlivých kusů až po palety. Kromě toho nyní provozujeme menší chlazený sklad v Brně, který slouží jako cross-dockingový uzel pro moravský region. V kombinaci s naším hlavním skladem v Dobrovízi poblíž pražského letiště můžeme dosáhnout ideálního pokrytí České republiky. Všechny naše skladové a distribuční služby využívají aktivní chlazení k zajištění nepřerušeného řetězce s nízkou teplotou. Jako další krok v našem pokračujícím vývoji pracujeme na zřízení skladovacího prostoru pro skladování ve zmrazeném stavu s teplotami -5 až -15 °C v rámci našeho iLogistického centra Praha.“

 

Související