Pro dílčí časové horizonty jsou v dokumentu stanoveny následující milníky:
Do roku 2030:
− bude železniční a vodní intermodální doprava schopna v EU rovnocenně konkurovat silniční dopravě,
100
evropských měst by mělo být podle výhledů Evropské komise klimaticky neutrálních do roku 2030.
− bude na evropských silnicích v provozu nejméně 30 milionů vozidel s nulovými emisemi,
− bude 100 evropských měst klimaticky neutrálních,
− výkon železniční nákladní dopravy vzroste o 50 procent,
− se výkon vysokorychlostní železniční dopravy zdvojnásobí,
− vnitrozemská vodní a příbřežní doprava vzrostou o 25 procent
− by pravidelná hromadná doprava na vzdálenosti kratší než 500 kilometrů měla být v rámci EU uhlíkově neutrální,
− bude ve velkém měřítku rozšířená automatizovaná mobilita,
− budou připraveny na trh lodě s nulovými emisemi,
− usnadní multimodální osobní dopravu integrované elektronické přepravní doklady a nákladní doprava bude bezpapírová.
Do roku 2035:
− budou připravena na trh velká letadla s nulovými emisemi.
Do roku 2050:
− budou téměř všechny automobily, dodávky, autobusy i nová těžká nákladní vozidla bez emisí,
− se výkon železniční nákladní dopravy zdvojnásobí,
− se výkon vysokorychlostní železniční dopravy ztrojnásobí,
− vnitrozemská vodní a příbřežní doprava vzrostou o 50 procent,
− bude pro globální síť v provozu multimodální transevropská dopravní síť (TEN-T) vybavená pro udržitelnou a inteligentní dopravu s vysokorychlostním spojením,
− budou všechny externí náklady na dopravu v EU hradit uživatelé dopravy,
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Logistika č. 1/2025





