Regulované a standardizované rozměry jsou charakteristickým znakem těchto přepravních kontejnerů a významně zlepšily flexibilitu a efektivitu manipulace s nimi a další související procesy. Byl to Thomas Simon – zeť zakladatele společnosti Thomase Dachsera a pozdější člen představenstva společnosti Dachser zodpovědný především za vývoj technologií a rozvoj mezinárodního obchodu – kdo přišel s myšlenkou převést tento model a s ním systém používaný v námořních přepravách do  pozemních přeprav v Evropě.

Thomas Simon vypracoval plány pro standardizované přepravní kontejnery, které by bylo možné od tahače odpojit a mezi tahači vyměňovat, a společně se společností Kögel Trailer vývoj dokončil. Se standardizovanými rozměry a sklopnými nohami, které jsou jejími charakteristickými znaky, se výměnná nástavba narodila v roce 1971.

Během pouhých třech let převedl Dachser celý svůj vozový park na tyto nové přepravní kontejnery. Standardizace systému výměnných nástaveb pak následovala v roce 1980. V roce 1972 měl Dachser ve své flotile pouhých 350 výměnných nástaveb, v roce 2020 už jich společnost používala okolo osmi tisíc. To, co začalo jako dobrý nápad, přineslo do celého světa logistiky revoluční změnu.

Související

A příběh o inovacích a průkopnickém duchu pokračuje dál. V současné době Dachser převádí celou svoji flotilu semi-trailerů ve své divizi European Logistics na takzvané megatrailery, které nabízejí více vnitřního ložného prostoru. „Chceme se stát prvním významným poskytovatelem sběrné služby v Evropě, který bude používat mega trailery místo standardních návěsů,“ uvádí Alexander Tonn, COO Road Logistics skupiny Dachser.

Výměnná nástavba proměnila Dachser

Dnes už si logistický průmysl bez výměnných nástaveb nelze představit. „Nejlepší inovace jsou ty, které mají úspěch napříč celým oborem – a to je také celá podstata úspěšného příběhu výměnné nástavby,“ říká  Andreas Froschmayer, Corporate Director Corporate Strategy & Public Relations skupiny Dachser.

Výměnná nástavba byla klíčová pro přeměnu společnosti Dachser z běžného přepravce na mezinárodního poskytovatele logistiky. Byla pro společnost podnětem k tomu, aby přehodnotila své procesy, firemní kulturu i obchodní model. Už to nebyla jen otázka nákladní dopravy, ale spíše odborných znalostí v oblasti spedice. Díky všem výhodám, které pro oblast spedice přinesla, se výměnná nástavba stala pro Dachser skutečným přínosem a v konečném důsledku z něj učinila společnost, která v logistice dodnes udává tón.

 

Související