Přepravu zboží mezi Asií a Evropou brzdí různá dopravní omezení spojená s pandemií covid-19. V důsledku toho roste zájem o železniční dopravu po Hedvábné stezce, která představuje spolehlivou, nákladově efektivní a ekologickou alternativu. Na mezikontinentálních trasách převáží zásilky také mezinárodní poskytovatel přepravy a info-logistiky cargo-partner. Od začátku roku 2021 uvedl na trh řadu nových FCL a LCL služeb železniční přepravy z Asie do různých destinací v Evropě. 

V červenci 2021 představil cargo-partner nové LCL řešení železniční dopravy ze Šanghaje do Bukurešti s týdenními odjezdy a door-to-door tranzitním časem přibližně 28 dní. Poskytovatel logistiky má v Rumunsku pro železniční přepravu specializovaný tým a vidí na této trase velký potenciál.

„Díky našemu LCL spojení ze Šanghaje přes Si-an do Bukurešti se považujeme za průkopníka na této trase a jsme schopni poskytnout jedinečné dopravní řešení,“ říká Stefan Krauter, CEO cargo-partner. „V zemi už obsluhujeme několik důležitých zákazníků a v budoucnu plánujeme tuto divizi ještě rozšířit.“

Ve stejném měsíci uvedl cargo-partner ve Velké Británii nové řešení železniční přepravy z Číny s využitím uzlů v Si-anu a Varšavě. Pro LCL zásilky nabízí týdenní servis z různých kontejnerových terminálů v Číně, včetně Šanghaje, Ning-pa, Šen-čenu a Tchien-ťinu do Basildonu. Kombinované řešení železniční a silniční přepravy přichází s tranzitním časem přibližně 30 až 32 dní. V případě FCL zásilek může poskytovatel logistiky s využitím železniční a námořní dopravy přepravit zásilky z terminálu v Si-anu do britského -přístavu Immingham za přibližně 25 dní.

Z Ning-pa do Dunajské Stredy

Cargo-partner profituje z přímého železničního spojení ve svém iLogistics centru v Dunajské Stredě a nedávno představil nový LCL servis z Ning-pa do Dunajské Stredy přes Si-an. Tranzitní čas s pravidelným odjezdem každou neděli činí přibližně 25 dní. Konsolidace a dekonsolidace probíhá ve vlastních skladech cargo-partner v Ning-pu a Dunajské Stredě. Přímé propojení mezi slovenským skladem a železničním terminálem umožňuje vyloučit přepravu tahačem, což přináší snížení nákladů i přepravní doby.

Začátkem letošního roku cargo-partner rozšířil nabídku železniční dopravy o nový LCL servis z čínského Si-anu do švédského Karlshamnu s tranzitním časem 22 až 24 dní. Firma tak dokáže nabídnout alternativu k letecké a námořní přepravě s nízkým rizikem přetížení, krátkými dodacími lhůtami a konkurenceschopnými cenami. „Kromě toho dokážeme zajistit snadnou celní manipulaci a rychlou domácí distribuci,“ říká Stefan Krauter. „Jako další krok v současnosti vyvíjíme odpovídající exportní servis ze Švédska do Číny.“

Spojení také s Japonskem

Ačkoliv většina řešení železniční přepravy cargo-partner spojuje Čínu s Evropou, od tohoto roku doplnila firma své portfolio železničních služeb o kombinaci námořního a železničního řešení. Nyní poskytuje týdenní FCL a LCL spojení intermodální námořní a železniční dopravy z Tokia, Jokohamy, Nagoji, Kóbe a přístavu Toyama Shinko do Polska a Německa s další distribucí v celé střední a východní Evropě.

Všechna řešení železniční dopravy cargo-partner přicházejí s door-to-door servisem, včetně vyzvednutí a dodání, celního odbavení, skladování a správy zásob i se širokou škálou služeb s přidanou hodnotou. Poskytovatel logistiky kromě řešení železniční dopravy z Asie do Evropy nabízí i četné spojení na východ a organizuje ucelené vlaky přes železnou Hedvábnou stezku.

Související