Přepravu zboží mezi Asií a Evropou brzdí různá dopravní omezení spojená s pandemií covid-19. V důsledku toho roste zájem o železniční dopravu po Hedvábné stezce, která představuje spolehlivou, nákladově efektivní a ekologickou alternativu. Na mezikontinentálních trasách převáží zásilky také mezinárodní poskytovatel přepravy a info-logistiky cargo-partner. Od začátku roku 2021 uvedl na trh řadu nových FCL a LCL služeb železniční přepravy z Asie do různých destinací v Evropě. 

V červenci 2021 představil cargo-partner nové LCL řešení železniční dopravy ze Šanghaje do Bukurešti s týdenními odjezdy a door-to-door tranzitním časem přibližně 28 dní. Poskytovatel logistiky má v Rumunsku pro železniční přepravu specializovaný tým a vidí na této trase velký potenciál.

„Díky našemu LCL spojení ze Šanghaje přes Si-an do Bukurešti se považujeme za průkopníka na této trase a jsme schopni poskytnout jedinečné dopravní řešení,“ říká Stefan Krauter, CEO cargo-partner. „V zemi už obsluhujeme několik důležitých zákazníků a v budoucnu plánujeme tuto divizi ještě rozšířit.“

Ve stejném měsíci uvedl cargo-partner ve Velké Británii nové řešení železniční přepravy z Číny s využitím uzlů v Si-anu a Varšavě. Pro LCL zásilky nabízí týdenní servis z různých kontejnerových terminálů v Číně, včetně Šanghaje, Ning-pa, Šen-čenu a Tchien-ťinu do Basildonu. Kombinované řešení železniční a silniční přepravy přichází s tranzitním časem přibližně 30 až 32 dní. V případě FCL zásilek může poskytovatel logistiky s využitím železniční a námořní dopravy přepravit zásilky z terminálu v Si-anu do britského -přístavu Immingham za přibližně 25 dní.

Z Ning-pa do Dunajské Stredy

Cargo-partner profituje z přímého železničního spojení ve svém iLogistics centru v Dunajské Stredě a nedávno představil nový LCL servis z Ning-pa do Dunajské Stredy přes Si-an. Tranzitní čas s pravidelným odjezdem každou neděli činí přibližně 25 dní. Konsolidace a dekonsolidace probíhá ve vlastních skladech cargo-partner v Ning-pu a Dunajské Stredě. Přímé propojení mezi slovenským skladem a železničním terminálem umožňuje vyloučit přepravu tahačem, což přináší snížení nákladů i přepravní doby.

Začátkem letošního roku cargo-partner rozšířil nabídku železniční dopravy o nový LCL servis z čínského Si-anu do švédského Karlshamnu s tranzitním časem 22 až 24 dní. Firma tak dokáže nabídnout alternativu k letecké a námořní přepravě s nízkým rizikem přetížení, krátkými dodacími lhůtami a konkurenceschopnými cenami. „Kromě toho dokážeme zajistit snadnou celní manipulaci a rychlou domácí distribuci,“ říká Stefan Krauter. „Jako další krok v současnosti vyvíjíme odpovídající exportní servis ze Švédska do Číny.“

Spojení také s Japonskem

Ačkoliv většina řešení železniční přepravy cargo-partner spojuje Čínu s Evropou, od tohoto roku doplnila firma své portfolio železničních služeb o kombinaci námořního a železničního řešení. Nyní poskytuje týdenní FCL a LCL spojení intermodální námořní a železniční dopravy z Tokia, Jokohamy, Nagoji, Kóbe a přístavu Toyama Shinko do Polska a Německa s další distribucí v celé střední a východní Evropě.

Všechna řešení železniční dopravy cargo-partner přicházejí s door-to-door servisem, včetně vyzvednutí a dodání, celního odbavení, skladování a správy zásob i se širokou škálou služeb s přidanou hodnotou. Poskytovatel logistiky kromě řešení železniční dopravy z Asie do Evropy nabízí i četné spojení na východ a organizuje ucelené vlaky přes železnou Hedvábnou stezku.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://logistika.ekonom.cz/c1-66972800-cargo-partner-rozviji-zeleznicni-prepravy-na-hedvabne-stezce-letos-nabidl-radu-novych-sluzeb-vcetne-spojeni-do-japonska