Uplynulé měsíce spojené s koronavirovou pandemií přinesly do oblasti maloobchodního prodeje a související logistiky značné změny. Dominujícím trendem se stal růst e‑commerce, který započal už řadu let předtím, ale nyní získal výrazný impulz.

„Ještě před pandemií většina firem na trhu B2C zvažovala ve svých strategických úvahách přechod na omnichannel,“ vysvětluje Petr Jirsák z katedry logistiky na Vysoké škole ekonomické v Praze. „Ale restrikce spojené s pandemií covidu‑19 nastolily novou realitu a každý, kdo chtěl prodávat a spadal do kategorie zavřených provozů, musel zajistit přechod na e‑commerce. Preference e‑commerce byla a je znatelná i u zákazníků, kteří měli obavy z nakupování v kamenných obchodech kvůli vyššímu nebezpečí nákazy.“

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Jste předplatitel tištěného titulu? Proveďte aktivaci.