KUKA představuje OS budoucnosti

Výrobce KUKA vytváří operační systém budoucnosti iiQKA.OS, jenž vytvoří základnu celého ekosystému zpřístupněním obrovského výběru komponent, programů, aplikací, služeb a zařízení, které lze snadno instalovat, provozovat a využívat pro jeho zlepšení. iiQKA Ecosystem, vycházející z iiQKA.OS, umožní nováčkům implementovat automatizaci bez specializovaného výcviku, navíc zlepší a zjednoduší proces pro odborníky. „Automatizace je jedním z megatrendů naší doby. To je důvod, proč si KUKA jako součást své ‚Mise 2030‘ dává za cíl zpřístupnit robotickou automatizaci pro všechny,“ říká Kristina Wagner, viceprezidentka korporátního výzkumu a ředitelka programu Robot X-perience. Do hry tak vstupuje operační systém iiQKA.OS podporovaný iiQKA Ecosystem. Je založený na moderní a modulární softwarové architektuře používající intuitivní a vstřícné funkce napříč celým uživatelským procesem − nabízí tak rychlý úvod do robotiky pro začátečníky a významné zkvalitnění automatizace pro zkušené uživatele.

Stanice MOL získají doručovací OX.point boxy

U čerpacích stanic MOL se objeví samoobslužné doručovací boxy OX.point, první box je již instalován v Praze v ulici Vršovická. Umístění OX.pointů v síti benzinových pump je ideálním způsobem, jak zákazníkům ušetřit čas. „Společnost MOL má po celém Česku rozeseto přes 300 čerpacích stanic, proto nám spojení dává velký smysl. Díky jejich síle na trhu jsme schopni obsadit velkou část České republiky, což nám výrazně pomůže k rychlejšímu růstu a budeme tak o velký krok blíže koncovému zákazníkovi,“ uvádí ke spolupráci Zdeněk Vacek, CEO firmy Conteg Payment4U (CP4U), která za sítí chytrých boxů OX.point stojí. Projektu se účastní také společnost Eurowag, která poskytuje služby pro silniční dopravu. V pilotním projektu bude u pražských čerpacích stanic MOL instalováno 11 boxů. Místa, na nichž se OX.pointy objeví, firmy vybraly tak, aby pokryly téměř celou Prahu.

Zásilkovna začala využívat robotické vozíky PackMan

Česká technologická firma Zásilkovna zahájila ve svých depech provoz robotických třídiček PackMan. PackMani jsou autonomní AGV vozíky, které uvezou zásilky s hmotností až 15 kilogramů o rozměrech 40 × 40 × 50 centimetrů. Roboti dokážou jezdit a třídit zásilky na jedno nabití dvě hodiny a nabíjí se 10 minut. Oproti dosavadnímu systému, kdy zásilky třídili lidé, jsou roboti schopni za hodinu odbavit a roztřídit více než 10 tisíc zásilek, což je dvojnásobek ve srovnání se stávajícím režimem. Ke svému provozu roboti potřebují lidskou sílu, jelikož zaměstnanec musí načíst zásilku do elektronické čtečky. Následně člověk zásilku na robota naloží a PackMan ji doveze do příslušného shozu.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 60 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Jste předplatitel tištěného titulu? Proveďte aktivaci.