Balíkový dopravce PPL očekává letos rekordní sezonu v počtu doručených i zpracovaných zásilek a je na ni dobře připraven. Do letošní sezony vstupuje s řadou novinek.

PPL v průběhu roku investovala milionové částky do posílení kapacit své sítě. Investice putovaly do stavby nových dep v Rochlicích a Úžicích, vznikla nová cyklodepa v Liberci, Hradci Králové, Olomouci a v Českých Budějovicích a na silnice vyjely první elektrododávky PPL. Technologie na současných depech prošly modernizací a firma hlásí velký pokrok v oblasti digitalizace.

Největší novinkou v rámci příprav na sezonu bylo spuštění PPL Parcelboxů. Vedle doručení řidičem na adresu nebo téměř do 3000 partnerských míst, tzv. Parcelshopů, nabízejí Parcelboxy alternativu při vyzvedávání a posílání zásilek. Celou síť Parcelshopů PPL vybavila platebními terminály a předání dobírkových zásilek tak zákazníkům zabere jen několik sekund bez nutnosti pracovat s hotovostí. Parcelshopy a Parcelboxy jsou navíc velmi oblíbené pro zajištění zpětného chodu doručených zásilek z e-shopů – tzv. returnů.

Související

Jako již každý rok, navyšuje PPL své personální kapacity o stovky sezonních řidičů a manipulačních pracovníků. Nábor nových pracovníků probíhal kontinuálně během celého roku.

„Věříme, že možnost vyzvednout si zásilku dle svých časových možností lidé v předvánočním čase opravdu ocení. Přesto všechny nabádáme, aby si své zásilky vyzvedávali na výdejních místech co nejdříve a uvolnili tak místo pro další zásilky,“ říká Petr Horák, CEO společnosti PPL. PPL podle něj očekává, že zájem o vyzvedávání zásilek ve výdejních místech poroste a jen v sezoně doručí do výdejních míst tři miliony zásilek. V sezoně bude zásilky doručovat přes 2000 řidičů.

Před Vánocemi tak PPL plánuje doručovat 300 tisíc zásilek denně a od sezony si slibuje 12 milionů doručených zásilek. Za celý rok dosáhne číslo k 55 milionům doručených zásilek. „Pokud by přece jen realita výrazně překročila námi očekávané počty zásilek, máme připraveny záložní scénáře, při kterých bychom i tak zachovali dobrou kvalitu našich služeb,“ říká Petr Horák.

Přípravy na sezonu probíhaly během celého roku. Firma upravila řadu interních procesů, které přinesou zrychlení a navýšení kapacity sítě a zaměřila se také na zvyšování efektivity jednotlivých pracovišť. „Další modernizací prošly bezpečnostní technologie, díky kterým dále zvyšujeme nejen bezpečnost našich pracovníků, ale také zásilek,“ říká David Voznička, provozní ředitel PPL. „Zaměřili jsme se rovněž na navýšení těžké dopravní techniky (kamiony, výměnné nástavby). Na hlavní tepně naší sítě – centrálním překladišti – proběhla modifikace třídicí technologie, díky které dojde ke zvýšení kapacity, ale i kvality třídění zásilek.“

PPL žádá příjemce zásilek, aby se se pokusili své nákupy časově rozložit, a pomohli tak e-shopům a balíkovým firmám očekávaný nápor ještě lépe zvládnout.

Jak bude probíhat provoz PPL v sezoně, zejména během svátků, naleznete zde.

Související