Letošní rok je pro mezinárodního logistického providera Dachser Czech Republic úspěšný ve všech ukazatelích. Dachser to oznámil na tiskové konferenci v Praze. Podle předběžných výsledků společnost v tomto roce odbaví 1,23 milionu zásilek o celkové tonáži 816 tisíc tun. Ve srovnání s minulým rokem se jedná o 27procentní nárůst v tonáži zásilek a 8procentní nárůst v počtu zásilek. Obrat společnosti se zvýší o 26 procent na 4,13 miliard korun. Celoročně se společnosti dařilo držet vysokou kvalitu služeb a rozvíjet nové projekty.

Klíčové ukazatele společnosti vyrostly až v řádech desítek procent a společnosti se podařilo udržet vysokou kvalitu svých služeb. „Přestože už pro nás omezení v důsledku pandemie nebyla neznámou, ani letošní rok nebyl jednoduchý,“ uvádí Jan Pihar, generální ředitel Dachser Czech Republic. „Celosvětové uzávěry a k nim další bezprecedentní události, jako byl například brexit či zablokování Suezského průplavu, doslova zpřetrhaly globální dodavatelské řetězce a postavily logistiku do nové situace – na jedné straně si všichni uvědomili, jak je logistika nezbytná pro fungování moderní společnosti, na straně druhé na ni byl vyvíjen enormní tlak. My jsme velmi rádi, že se nám podařilo v tak napjaté době obstát a poskytovat našim zákazníkům odbornou oporu a hledat a nacházet pro jejich potřeby adekvátní řešení.“

Související

Rostl počet linek sběrné služby

Dachser Czech Republic v souladu s globální strategií celé skupiny Dachser vyvinul maximální úsilí pro udržení logistické sítě v chodu. Z České republiky navíc spustil dvě nové linky sběrné služby – do Hamburku a Frankfurtu nad Mohanem, čímž navýšil počet přímých denních linek na 91. Společnost také investovala do rozšíření svého poolu výměnných nástaveb, který v současné době čítá 400 těchto speciálních kontejnerů pro pozemní přepravy. Výrazný nárůst zaznamenaly i celovozové přepravy, které absorbovaly zvýšenou poptávku zejména do destinací v Německu a Francii.

V souladu s korporátním cílem ochrany klimatu Dachser Czech Republic navíc rozšířil projekt bezemisního doručování do osmi městských částí Prahy a v únoru tohoto roku jako první v České republice zahájil pomocí nákladních elektrokol distribuci nejen kusových a balíkových zásilek, ale i celých palet.

Nová pobočka roste v Českých Budějovicích

Dachser v České republice rozvíjel i svoje pobočky. „V říjnu tohoto roku jsme s developerskou společností VGP podepsali smlouvu o výstavbě na míru pro naši pobočku v Českých Budějovicích. Nové logistické prostory o celkové ploše 7000 čtverečních metrů zahrnují i 650 čtverečních metrů administrativních prostor a budou k nastěhování od března 2022,“ uvádí Jan Polter, obchodní ředitel Dachser Czech Republic. Společnost zde plánuje poskytovat i služby kontraktní logistiky, které úspěšně rozvíjela i v letošním roce. Dařilo se také oborovým řešením Dachser Chem Logistics a Dachser DIY Logistics.

Významně posilovala i oblast leteckých a námořních přeprav, a to i přesto, že to bylo v letošním roce nejexponovanější odvětví logistiky. „Námořní přepravy vykazovaly na trhu obecně historicky nejvyšší ceny, ale bohužel i nejnižší spolehlivost vlivem kombinace dopadů pandemie, snížení kapacit a rostoucí poptávky. Také letecké přepravy přibližně od poloviny roku znovu čelí nedostatku kapacit v souvislosti s neutěšenou situací v námořních přepravách,“ popisuje letošní vývoj Radek Duda, country manager Czech Republic air & sea logistics. „Přesto se nám díky naší proaktivitě, flexibilitě a našemu know-how podařilo v České republice zvýšit objem realizovaných zásilek o více než 40 procent. Velmi nás těší, že jsme úspěšní zejména u zákazníků s požadavky na složité přepravy z a do těch nejrizikovějších destinací na světě.“

Rozvoj zaměstnanců je pro Dachser důležitý

Společnost Dachser Czech Republic v letošním roce nadále podporovala vzdělávání svých zaměstnanců, které se až na výjimky realizovalo prostřednictvím on-line seminářů a školení. Podporu zachovala i svému dlouholetému partnerovi – projektu Světluška, který je organizován Nadačním fondem Českého rozhlasu a věnuje se lidem se zrakovým hendikepem.

V roce 2022 společnost očekává pokračující překážky v důsledku přerušených globálních dodavatelských řetězců a její strategie počítá i nadále s omezeními v důsledku pandemie covid-19. „Příští rok pro nás přesto bude ve znamení dalších investic do rozvoje poboček a sítě sběrné služby, v plánu je i pokračování digitalizace. Připravujeme ještě těsnější propojení pozemních, leteckých a námořních přeprav v rámci našeho konceptu Interlocking a další rozšiřování bezemisního doručování v České republice,“ uzavírá plány do příštího roku Jan Pihar.

Související