Letošní rok je pro mezinárodního logistického providera Dachser Czech Republic úspěšný ve všech ukazatelích. Dachser to oznámil na tiskové konferenci v Praze. Podle předběžných výsledků společnost v tomto roce odbaví 1,23 milionu zásilek o celkové tonáži 816 tisíc tun. Ve srovnání s minulým rokem se jedná o 27procentní nárůst v tonáži zásilek a 8procentní nárůst v počtu zásilek. Obrat společnosti se zvýší o 26 procent na 4,13 miliard korun. Celoročně se společnosti dařilo držet vysokou kvalitu služeb a rozvíjet nové projekty.
Klíčové ukazatele společnosti vyrostly až v řádech desítek procent a společnosti se podařilo udržet vysokou kvalitu svých služeb. „Přestože už pro nás omezení v důsledku pandemie nebyla neznámou, ani letošní rok nebyl jednoduchý,“ uvádí Jan Pihar, generální ředitel Dachser Czech Republic. „Celosvětové uzávěry a k nim další bezprecedentní události, jako byl například brexit či zablokování Suezského průplavu, doslova zpřetrhaly globální dodavatelské řetězce a postavily logistiku do nové situace – na jedné straně si všichni uvědomili, jak je logistika nezbytná pro fungování moderní společnosti, na straně druhé na ni byl vyvíjen enormní tlak. My jsme velmi rádi, že se nám podařilo v tak napjaté době obstát a poskytovat našim zákazníkům odbornou oporu a hledat a nacházet pro jejich potřeby adekvátní řešení.“
Rostl počet linek sběrné služby
Dachser Czech Republic v souladu s globální strategií celé skupiny Dachser vyvinul maximální úsilí pro udržení logistické sítě v chodu. Z České republiky navíc spustil dvě nové linky sběrné služby – do Hamburku a Frankfurtu nad Mohanem, čímž navýšil počet přímých denních linek na 91. Společnost také investovala do rozšíření svého poolu výměnných nástaveb, který v současné době čítá 400 těchto speciálních kontejnerů pro pozemní přepravy. Výrazný nárůst zaznamenaly i celovozové přepravy, které absorbovaly zvýšenou poptávku zejména do destinací v Německu a Francii.
V souladu s korporátním cílem ochrany klimatu Dachser Czech Republic navíc rozšířil projekt bezemisního doručování do osmi městských částí Prahy a v únoru tohoto roku jako první v České republice zahájil pomocí nákladních elektrokol distribuci nejen kusových a balíkových zásilek, ale i celých palet.
Nová pobočka roste v Českých Budějovicích
Dachser v České republice rozvíjel i svoje pobočky. „V říjnu tohoto roku jsme s developerskou společností VGP podepsali smlouvu o výstavbě na míru pro naši pobočku v Českých Budějovicích. Nové logistické prostory o celkové ploše 7000 čtverečních metrů zahrnují i 650 čtverečních metrů administrativních prostor a budou k nastěhování od března 2022,“ uvádí Jan Polter, obchodní ředitel Dachser Czech Republic. Společnost zde plánuje poskytovat i služby kontraktní logistiky, které úspěšně rozvíjela i v letošním roce. Dařilo se také oborovým řešením Dachser Chem Logistics a Dachser DIY Logistics.
Významně posilovala i oblast leteckých a námořních přeprav, a to i přesto, že to bylo v letošním roce nejexponovanější odvětví logistiky. „Námořní přepravy vykazovaly na trhu obecně historicky nejvyšší ceny, ale bohužel i nejnižší spolehlivost vlivem kombinace dopadů pandemie, snížení kapacit a rostoucí poptávky. Také letecké přepravy přibližně od poloviny roku znovu čelí nedostatku kapacit v souvislosti s neutěšenou situací v námořních přepravách,“ popisuje letošní vývoj Radek Duda, country manager Czech Republic air & sea logistics. „Přesto se nám díky naší proaktivitě, flexibilitě a našemu know-how podařilo v České republice zvýšit objem realizovaných zásilek o více než 40 procent. Velmi nás těší, že jsme úspěšní zejména u zákazníků s požadavky na složité přepravy z a do těch nejrizikovějších destinací na světě.“
Rozvoj zaměstnanců je pro Dachser důležitý
Společnost Dachser Czech Republic v letošním roce nadále podporovala vzdělávání svých zaměstnanců, které se až na výjimky realizovalo prostřednictvím on-line seminářů a školení. Podporu zachovala i svému dlouholetému partnerovi – projektu Světluška, který je organizován Nadačním fondem Českého rozhlasu a věnuje se lidem se zrakovým hendikepem.
V roce 2022 společnost očekává pokračující překážky v důsledku přerušených globálních dodavatelských řetězců a její strategie počítá i nadále s omezeními v důsledku pandemie covid-19. „Příští rok pro nás přesto bude ve znamení dalších investic do rozvoje poboček a sítě sběrné služby, v plánu je i pokračování digitalizace. Připravujeme ještě těsnější propojení pozemních, leteckých a námořních přeprav v rámci našeho konceptu Interlocking a další rozšiřování bezemisního doručování v České republice,“ uzavírá plány do příštího roku Jan Pihar.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.