Není důležité jen to, do čeho se balí

Preferovat papír před plastem je nejoblíbenější cestou, jak dnes balit šetrněji. Je to zároveň cesta, kterou se vydává velká část retailu. V současné chvíli je několik přístupů týkajících se e-commerce balení. Jedním z přístupů je obal, který je laickou veřejností považován jako ten nejekologičtější, a to kombinace papírová krabice + papírová výplň + papírová lepicí páska. Dalším přístupem, který daná skupina vnímá jako zero waste přístup, je maximální využití toho, co mají k dispozici, a nenakupování nového. Využívají obaly z druhé ruky − od dodavatelů, okolních firem i zákazníků. Dle mého názoru je toto řešení vhodné pro ty úplně nejmenší e-shopy, jelikož vždy skončíte s různými velikostmi krabic a v různých kvalitách a v různém stavu.

To je něco, co značně komplikuje balení. Musíte hledat tu správnou velikost krabice a to zdržuje. Může se i stát, že se tímto řešením znelíbíte spotřebitelům, jelikož to mohou vnímat jako přesouvání nepořádku k nim. Třetím přístupem je využití standardního balení, včetně různých výplní − ať už plastových, či papírových. Ani tento přístup nepovažuji za ten nejlepší, jelikož jsou to další náklady na balení, ale i na logistiku. Čtvrtým přístupem je využití nejmodernějších technologií a znalostí, což je cesta, kterou podporuji. Sektor e-commerce roste, a tak porostou obaly pro e-shopy kvantitativně, ale i kvalitativně.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 40 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Jste předplatitel tištěného titulu? Proveďte aktivaci.