Není důležité jen to, do čeho se balí
Preferovat papír před plastem je nejoblíbenější cestou, jak dnes balit šetrněji. Je to zároveň cesta, kterou se vydává velká část retailu. V současné chvíli je několik přístupů týkajících se e-commerce balení. Jedním z přístupů je obal, který je laickou veřejností považován jako ten nejekologičtější, a to kombinace papírová krabice + papírová výplň + papírová lepicí páska. Dalším přístupem, který daná skupina vnímá jako zero waste přístup, je maximální využití toho, co mají k dispozici, a nenakupování nového. Využívají obaly z druhé ruky − od dodavatelů, okolních firem i zákazníků. Dle mého názoru je toto řešení vhodné pro ty úplně nejmenší e-shopy, jelikož vždy skončíte s různými velikostmi krabic a v různých kvalitách a v různém stavu.
To je něco, co značně komplikuje balení. Musíte hledat tu správnou velikost krabice a to zdržuje. Může se i stát, že se tímto řešením znelíbíte spotřebitelům, jelikož to mohou vnímat jako přesouvání nepořádku k nim. Třetím přístupem je využití standardního balení, včetně různých výplní − ať už plastových, či papírových. Ani tento přístup nepovažuji za ten nejlepší, jelikož jsou to další náklady na balení, ale i na logistiku. Čtvrtým přístupem je využití nejmodernějších technologií a znalostí, což je cesta, kterou podporuji. Sektor e-commerce roste, a tak porostou obaly pro e-shopy kvantitativně, ale i kvalitativně.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 40 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Logistika č. 1/2025





