Souhra několika faktorů ovlivňuje současnou složitou situaci v námořní přepravě a začátek nového roku nepřinese výraznou změnu. Podle logistické společnosti Kuehne+Nagel jsou na vině pokles a rychlý nárůst poptávky po námořní přepravě v roce 2020, incidenty v přístavech, nedostatek kontejnerů, ale také nová geopolitická situace.
V nejvytíženějších světových přístavech tak mohou nyní lodě čekat na zakotvení až dva týdny. Potřeba dodat zboží včas a v požadovaném objemu je přitom naléhavější než kdykoli předtím.
„Našim zákazníkům významně pomáhá hustá síť servisních středisek Kuehne+Nagel s více než deseti tisíci odborníky v kombinaci s našimi integrovanými technickými řešeními. Usnadňuje jim totiž rozhodování o zásilkách,“ vysvětluje Miroslav Pudil, generální ředitel Kuehne+Nagel v České republice, globální strategii společnosti.
Pozitivní ohlasy podle něj zaznamenává zejména platforma myKN, která pomáhá předcházet problémům při řízení dodavatelských řetězců. Rozhodování zákazníků usnadňuje zejména dostupnost aktuálních dat – a to od rezervace až po možnost sledování zásilky v přepravě –, což vede k větší odolnosti dodavatelských řetězců. Aktuální plány plaveb, transparentnost alternativního trasování a možnost okamžitých rezervací vedou k optimalizaci logistiky z hlediska její rychlosti i spolehlivosti. Přehled o aktuální poloze plavidel pak zefektivňuje plánování v cílové destinaci.
„Sdílení klíčových dat a transparentnost jsou pro dodavatelské řetězce nesmírně důležité hodnoty, a to jak nyní, tak v roce 2022 i dále v budoucnosti. Zejména v současné složité námořní situaci jsou kvalitní data pro naše zákazníky velkým přínos,“ dodává Miroslav Pudil.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.