Souhra několika faktorů ovlivňuje současnou složitou situaci v námořní přepravě a začátek nového roku nepřinese výraznou změnu. Podle logistické společnosti Kuehne+Nagel jsou na vině pokles a rychlý nárůst poptávky po námořní přepravě v roce 2020, incidenty v přístavech, nedostatek kontejnerů, ale také nová geopolitická situace. 

V nejvytíženějších světových přístavech tak mohou nyní lodě čekat na zakotvení až dva týdny. Potřeba dodat zboží včas a v požadovaném objemu je přitom naléhavější než kdykoli předtím.

„Našim zákazníkům významně pomáhá hustá síť servisních středisek Kuehne+Nagel s více než deseti tisíci odborníky v kombinaci s našimi integrovanými technickými řešeními. Usnadňuje jim totiž rozhodování o zásilkách,“ vysvětluje Miroslav Pudil, generální ředitel Kuehne+Nagel v České republice, globální strategii společnosti.

Pozitivní ohlasy podle něj zaznamenává zejména platforma myKN, která pomáhá předcházet problémům při řízení dodavatelských řetězců. Rozhodování zákazníků usnadňuje zejména dostupnost aktuálních dat – a to od rezervace až po možnost sledování zásilky v přepravě –, což vede k větší odolnosti dodavatelských řetězců. Aktuální plány plaveb, transparentnost alternativního trasování a možnost okamžitých rezervací vedou k optimalizaci logistiky z hlediska její rychlosti i spolehlivosti. Přehled o aktuální poloze plavidel pak zefektivňuje plánování v cílové destinaci.

„Sdílení klíčových dat a transparentnost jsou pro dodavatelské řetězce nesmírně důležité hodnoty, a to jak nyní, tak v roce 2022 i dále v budoucnosti. Zejména v současné složité námořní situaci jsou kvalitní data pro naše zákazníky velkým přínos,“ dodává Miroslav Pudil.

Související