Největší zařízení svého druhu v Sasku a jedno z nejvýkonnějších v Německu vzniká západně od Drážďan, necelých 60 kilometrů od českých hranic. Rozsáhlé úložiště se skládá mimo jiné z použitých lithium-iontových baterií, které po využití v elektrických vysokozdvižných vozících a v automobilovém průmyslu získají další uplatnění.

Velkokapacitní bateriové úložiště plánuje a staví místní partnerská společnost Tricera Energy, specialista na stacionární a průmyslová úložiště. Dokončení je plánováno na podzim roku 2022. JT Energy Systems a její akcionáři Jungheinrich a Triathlon investicí do této technologie budoucnosti činí důležitý krok k realizaci své strategie udržitelnosti.

Mezisklad regenerativní elektrické energie

Vzhledem k výraznému nárůstu podílu elektrických vozíků v posledních několika letech společnost JT Energy Systems očekává, že v budoucnu bude stále více baterií využito pro druhý život ve stacionárních úložištích. Opětovné využití lithium-iontových baterií po letech jejich používání v elektrických vozících je výrazně efektivním, udržitelným a zdroje šetřícím příspěvkem k přechodu na udržitelnou energetiku.

V budoucnu bude bateriové úložiště sloužit k výrobě stoprocentně bezemisních baterií přímo v závodě na základě konkrétních požadavků.

Související

Úkolem megabaterie je meziskladování regenerativní elektřiny, stabilizace energetické sítě a zajištění aktuálně potřebné energie ve špičkách. V ambiciózním projektu zúčastněné společnosti zdůrazňují potenciál inteligentního propojení elektromobility a energetické transformace.

Recyklace použitých baterií ve stacionárních úložných systémech je pro Jungheinrich zásadní součástí strategie udržitelnosti zacílené na efektivní a hospodárné využívání zdrojů.

Li-ion baterie jsou odolné a přežijí vozíky

„Elektromobilita je na vzestupu a na celém světě je dnes v provozu více než jeden milion elektrických vozíků Jungheinrich,“ vysvětluje Reinhild Kühneová, jednatelka společnosti JT Energy Systems. „Rychle rostoucí část z nich je vybavena nejmodernější lithium-iontovou technologií. Li-ionové baterie jsou mimořádně odolné a obvykle je lze používat delší dobu než vozíky, kterým slouží jako zdroj energie po mnoho let.“

Budování stacionárních systémů pro skladování energie, jako je ten ve Freibergu, je logickým důsledkem možnosti využití lithium-iontových baterií pro druhý život. Významně tak přispívají k přechodu na novou energetiku.

Podnik s holistickým pohledem na životní cyklus baterií

JT Energy Systems byla založena v roce 2019 společně hamburským specialistou na intralogistiku Jungheinrich a výrobcem baterií Triathlon. Společný podnik vyrábí energetické systémy pro elektrické vozíky. Společnost sídlí v saském Freibergu a slouží rychle rostoucí poptávce po inovativních a udržitelných energetických a bateriových systémech.

Firma vyvíjí a vyrábí jednoduché, ale efektivní energetické systémy s holistickým přístupem. Výsledkem je koordinovaný koncept zahrnující baterii, nabíječku, software a vybavení.

Zodpovědnou udržitelnost doprovodí ziskovost

JT Energy Systems chce podle svého vyjádření rovněž spojovat ziskovost a udržitelnost a ukázat zodpovědnost při nakládání se surovinami a materiály. Na své energetické systémy hledí v celém životním cyklu od vývoje a výroby po recyklaci a ekologickou recyklaci.

Společnost získala velké odborné znalosti v oblasti oprav a přepracování použitých lithium-iontových baterií. Při klasifikaci a vyhodnocování zbývající životnosti baterií využívá know-how drážďanské společnosti Novum engineerING, která je odborníkem na monitorování baterií na bázi umělé inteligence.

Související