Operativní řízení je náročnější
Hlavní čínské přístavy reportovaly v roce 2021 pokles přeložených kontejnerů oproti roku 2020. Důvodem však není pokles poptávky, ale řada negativních faktorů, které se v posledních dvou letech na sebe nabalily a způsobily nemalé problémy v dopravě po celém světě s důsledky daleko přesahujícími oblast logistiky.
První velké potíže se začaly objevovat již po čínských svátcích v roce 2020, kdy byly kvůli covidu uzavřeny podniky, zastavila se výroba a přístavy fungovaly omezeně. V průběhu července sice došlo k oživení poptávky, ale přístavy měly stále omezenou kapacitu. Nedostatek personálu a dalších volných kapacit způsobil, že nebylo možné zajistit včasné vracení vyložených kontejnerů do přístavů a přijímání těch, které nově připluly. Začaly také potíže s chybějícími kontejnery.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později