Operativní řízení je náročnější
Hlavní čínské přístavy reportovaly v roce 2021 pokles přeložených kontejnerů oproti roku 2020. Důvodem však není pokles poptávky, ale řada negativních faktorů, které se v posledních dvou letech na sebe nabalily a způsobily nemalé problémy v dopravě po celém světě s důsledky daleko přesahujícími oblast logistiky.
První velké potíže se začaly objevovat již po čínských svátcích v roce 2020, kdy byly kvůli covidu uzavřeny podniky, zastavila se výroba a přístavy fungovaly omezeně. V průběhu července sice došlo k oživení poptávky, ale přístavy měly stále omezenou kapacitu. Nedostatek personálu a dalších volných kapacit způsobil, že nebylo možné zajistit včasné vracení vyložených kontejnerů do přístavů a přijímání těch, které nově připluly. Začaly také potíže s chybějícími kontejnery.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
David Knobloch
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Logistika č. 1/2025





