Digitalizace a automatizace železničního provozu přinesou řadu výhod, které umožní zúčastněným stranám významně zvýšit atraktivitu a produktivitu nákladní dopravy. Inovativní vozy se budou vyznačovat nízkou hlučností, nízkou vlastní hmotností, dlouhým kilometrickým proběhem, připraveností pro logistiku a nízkou nákladovostí v průběhu životního cyklu.
Stávající zajištění provozu nákladních vlaků vyžaduje vysokou manuální náročnost. V případě manipulace se samostatnými vozy jsou procesy ještě komplikovanější. Pro snížení náročnosti ručních prací a zvýšení efektivity přepravy nákladních vozů byly vybrány oblasti, jejichž realizací vznikne takzvaný inteligentní nákladní vlak. Takový vlak je charakteristický zavedením digitálního automatického spřáhla, automatizací operací s vlakem, správou dat a energie a elektropneumatickou brzdou. S digitálním automatickým spřáhlem se vytváří základ pro podstatně rychlejší a efektivnější procesy.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 40 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Václav Cempírek
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Logistika č. 1/2025





