Bonami se dařilo i v minulém roce, meziročně tak český e-shop vyrostl o 25 procent. Masivně investoval do rozvoje, sortimentu i zaměstnanců, jejich počet se vyšplhal na 360. Aktuálně má Bonami nejširší nabídku na trhu a do roku 2022 vstupuje s plánem i nadále investovat do sortimentu napříč kategoriemi i s ambicí většího přesahu do dodavatelského řetězce.
Devět let, devět trhů, devět prodejen
„Minulý rok byl ve znamení expanze, a to jak geografické, tak ve smyslu našeho přesahu. Letos máme deváté narozeniny a působíme v devíti zemích, otevřeli jsme další kamenné prodejny a s naší dopravou Bonami Kurýr pokrýváme všechny naše původní trhy, tedy Českou republiku, Slovensko, Maďarsko, Polsko i Rumunsko,” shrnuje klíčové počiny z minulého roku Pavel Vopařil, CEO Bonami. Do nich kamenných prodejen také velká část investic, které Bonami v minulém roce provedlo. „Do obchodů, rozšíření skladů a expanze jsme investovali přes 100 milionů korun,” dodává.
V minulém roce přijalo Bonami do svých skladů přes 2,7 milionů produktů a na skladové ploše expandovalo o 10 tisíc metrů čtverečních na současných 55 tisíc metrů čtverečních. Pobočky kamenných prodejen, kterých má v současnosti devět, navštívilo téměř 150 tisíc lidí, přičemž právě kamenné prodejny se i navzdory situaci těší rostoucímu zájmu – ve městech, kde Bonami prodejny jsou, si téměř 40 procent balíčků lidé vyzvednou právě v nich. Díky těmto krokům mohou Bonami zákazníci nejen „bydlet podle sebe”, ale také „nakupovat podle sebe” bez dlouhého čekání na nábytek či bytové doplňky.
Doprava pod vlastní kontrolou
Stejně jako v loňském roce i letos Bonami očekává možné komplikace v dodavatelském řetězci i rostoucí ceny dopravy a materiálů. I z toho důvodu se chce společnost zaměřit na vertikální integraci a mít tak co největší část celého řetězce pod kontrolou, aby mohla zákazníkům dopřát komfort nejen doma, ale i v průběhu celého nákupu zboží.
„Ověřili jsme si, že se v mnoha částech dodavatelského řetězce musíme spolehnout sami na sebe. Z toho plyne, že se chceme ještě více zaměřit na fyzično a mít pod větší kontrolou jak dopravu, tak samotné produkty. A proto rozšíříme náš sortiment o nové kategorie, sami začneme některé produkty navrhovat, ale hlavně si tím ohlídáme pro zákazníka to nejdůležitější, kvalitu,” dodává Vopařil s tím, že právě díky interním procesům se Bonami daří řídit úroveň zásob i logistické náklady. V případě nejprodávanějších produktů se drží dostupnost na více než 90 procent a přes 90 procent prodaného zboží jsou produkty skladem.