Bonami se dařilo i v minulém roce, meziročně tak český e-shop vyrostl o 25 procent. Masivně investoval do rozvoje, sortimentu i zaměstnanců, jejich počet se vyšplhal na 360. Aktuálně má Bonami nejširší nabídku na trhu a do roku 2022 vstupuje s plánem i nadále investovat do sortimentu napříč kategoriemi i s ambicí většího přesahu do dodavatelského řetězce.

Devět let, devět trhů, devět prodejen

„Minulý rok byl ve znamení expanze, a to jak geografické, tak ve smyslu našeho přesahu. Letos máme deváté narozeniny a působíme v devíti zemích, otevřeli jsme další kamenné prodejny a s naší dopravou Bonami Kurýr pokrýváme všechny naše původní trhy, tedy Českou republiku, Slovensko, Maďarsko, Polsko i Rumunsko,” shrnuje klíčové počiny z minulého roku Pavel Vopařil, CEO Bonami. Do nich kamenných prodejen také velká část investic, které Bonami v minulém roce provedlo. „Do obchodů, rozšíření skladů a expanze jsme investovali přes 100 milionů korun,” dodává.

V minulém roce přijalo Bonami do svých skladů přes 2,7 milionů produktů a na skladové ploše expandovalo o 10 tisíc metrů čtverečních na současných 55 tisíc metrů čtverečních. Pobočky kamenných prodejen, kterých má v současnosti devět, navštívilo téměř 150 tisíc lidí, přičemž právě kamenné prodejny se i navzdory situaci těší rostoucímu zájmu – ve městech, kde Bonami prodejny jsou, si téměř 40 procent balíčků lidé vyzvednou právě v nich. Díky těmto krokům mohou Bonami zákazníci nejen „bydlet podle sebe”, ale také „nakupovat podle sebe” bez dlouhého čekání na nábytek či bytové doplňky.

Doprava pod vlastní kontrolou

Stejně jako v loňském roce i letos Bonami očekává možné komplikace v dodavatelském řetězci i rostoucí ceny dopravy a materiálů. I z toho důvodu se chce společnost zaměřit na vertikální integraci a mít tak co největší část celého řetězce pod kontrolou, aby mohla zákazníkům dopřát komfort nejen doma, ale i v průběhu celého nákupu zboží.

Související

„Ověřili jsme si, že se v mnoha částech dodavatelského řetězce musíme spolehnout sami na sebe. Z toho plyne, že se chceme ještě více zaměřit na fyzično a mít pod větší kontrolou jak dopravu, tak samotné produkty. A proto rozšíříme náš sortiment o nové kategorie, sami začneme některé produkty navrhovat, ale hlavně si tím ohlídáme pro zákazníka to nejdůležitější, kvalitu,” dodává Vopařil s tím, že právě díky interním procesům se Bonami daří řídit úroveň zásob i logistické náklady. V případě nejprodávanějších produktů se drží dostupnost na více než 90 procent a přes 90 procent prodaného zboží jsou produkty skladem.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://logistika.ekonom.cz/c1-67033830-bonami-v-roce-2021-vyrostlo-o-25-procent-a-letos-se-pripravuje-na-dalsi-ocekavane-komplikace-v-dodavatelskem-retezci