Globální koronavirová pandemie přispěla celosvětově k prudkému růstu e-commerce, přičemž tento vzestupný trend bude s velkou pravděpodobností pokračovat i v dalších letech. Pokud chtějí firmy uspět, musí být schopny přizpůsobit dodavatelské řetězce tak, aby dokázaly pokrýt rostoucí poptávku bez ohledu na hranice států, a navíc při tom splnit vysoká očekávání svých klientů. Podle průzkumu DHL 65 procent zákazníků nedokončí nákup v e-shopu kvůli pomalému nebo příliš nákladnému dodání, upozorňuje aktuální tisková zpráva DHL Supply Chain.

„Malé a středně velké firmy provozující e-shopy obvykle nedisponují kapacitami, které by jim umožňovaly zastoupení v každé evropské zemi, takže musejí překonávat velkou vzdálenost ke spotřebitelům a trhům. Ale i pro velké firmy je udržování tohoto druhu přítomnosti na trhu často finančně náročné z hlediska cash flow, nebo to není nákladově efektivní,“ říká Kamil Řezáč, obchodní manažer ve společnosti DHL Supply Chain.

Pro e-shopy je zároveň zásadní, aby dokázaly pružně řešit denní a sezónní špičky nebo zvýšenou poptávku po uvedení nových produktů na trh. Poslední měsíce roku mohou pro některé maloobchodní podniky zpravidla generovat 50 procent celkového objemu tržeb, zatímco jiné obchody, například zaměřené na kutilství, zahrádkářství nebo prodej sportovních potřeb, dosáhnou vrcholu sezóny mnohem dříve.

Související

Společnost DHL Supply Chain proto vytvořila evropskou logistickou síť více než třiceti distribučních center DHL pro e-commerce. Nacházejí se ve strategických lokalitách poblíž velkých metropolí s obrovskou poptávkou po e-commerce produktech a v těsné blízkosti balíkových center. Specializují se na zpracování internetových objednávek včetně vychystávání, balení a doručování objednaného zboží.

Pomocí své široké sítě distribučních center dokáže DHL Supply Chain nabídnout a rychle implementovat logistická řešení, která výrazně sníží náklady na skladování, expedici a doručení na poslední míli. Obchodníci si mohou přizpůsobit rozsah služeb modulárně podle regionu a/nebo země v závislosti na svých potřebách. Díky krátkým dodacím lhůtám implementace je mohou škálovat tak, aby odpovídaly objemům objednávek. Klíčem k tomu je silná regionální přítomnost DHL Supply Chain na všech hlavních evropských trzích, včetně Spojeného království.

„Mít přístup ke správné logistické infrastruktuře a souvisejícím činnostem je zásadní pro zajištění bezproblémové zákaznické zkušenosti, celkové úspory logistických nákladů, rychlého dodání a pružnosti. Provozní činorodost přináší významné strategické výhody pro budování konkurenceschopného postavení a schopnost rychle se přizpůsobit proměnlivým sociálním a ekonomickým trendům,“ doplňuje Kamil Řezáč.

Související