Skupina Kuehne+Nagel uzavřela dlouhodobou smlouvu o pronájmu letadel se společností Atlas Air, dceřinou společností Atlas Air Worldwide Holdings. Týká se provozu dvou Boeingů 747-8F, nákladních letadel, jež jsou považována za nejvýkonnější na světě. Tato dvě letadla jsou úplně posledními dvěma Boeingy 747, které byly vyrobeny.

V reakci na tržní vývoj si společnost Kuehne+Nagel exkluzivně pronajme celou kapacitu dvou nových letadel B747-8F, aby s nimi mohla od třetího, respektive čtvrtého čtvrtletí roku 2022 provozovat nákladní lety po celém světě. Letadla budou sloužit zákazníkům Kuehne+Nagel na obchodních trasách ovlivněných tržní nestabilitou, jako jsou například transpacifické linky. Letoun 747-8F poskytuje o 20 procent vyšší užitečné zatížení a o 16 procentr nižší spotřebu paliva než model 747-400F.

Související

Yngve Ruud, člen představenstva společnosti Kuehne+Nagel odpovědný za leteckou logistiku, říká: „Skupina Kuehne+Nagel, která je lídrem na trhu letecké nákladní dopravy, dále rozšiřuje svou specializovanou síť pro charterovou přepravu, aby mohla zákazníkům nabídnout kvalitní služby a řešení pro dlouhodobé plánování. Jsme hrdí na to, že můžeme spolupracovat se společností Atlas Air a zařadit tyto dva nové Boeingy 747-8F do naší již tak rozsáhlé globální nabídky přepravních kapacit.“

Atlas Air provozuje největší flotilu letounů 747 na světě a objednala si také poslední vyrobené letadlo modelu 747, aby využila silné poptávky a poskytla přidanou hodnotu svým zákazníkům. Společnost Atlas Air zároveň posílila svůj závazek k ochraně životního prostředí snížením hluku, emisí letadel a spotřeby zdrojů.

„Jsme rádi, že můžeme rozšířit naše partnerství se společností Kuehne+Nagel a poskytnout kapacity pro její rostoucí globální síť letecké nákladní přepravy,“ uvedl prezident a výkonný ředitel společnosti Atlas Air Worldwide John W. Dietrich. „Boeing 747-8F hraje v globální letecké nákladní přepravě důležitou roli díky pokročilé technologii umožňující nižší spotřebu paliva, vyšší přepravní kapacitě a sklopné přední části pro rychlé nakládání objemného nákladu. Těšíme se, že budeme moci tyto dva letouny provozovat pro Kuehne+Nagel a podpoříme tak jejich logistickou síť na mnoho dalších let.“

Související