Odklon od spalovacích vozíků pokračuje
Z hlediska prodejů manipulační techniky byl rok 2021 v České republice rekordní. Poprvé v historii se prodalo přes 12 tisíc vozíků všech kategorií a značek. Oproti roku 2020 se jednalo o nárůst přes 35 procent, což bylo do značné míry způsobeno velkým propadem v covidovém roce 2020. Rok 2021 již pandemií nebyl zdaleka tak poznamenán a naopak byl patrný trend dohnat odložené projekty z roku 2020.
Nadále je patrný trend odklonu od spalovacích vozíků. Ty loni tvořily již jen přes 14 procent veškeré prodané manipulační techniky. Je to dáno jednak vyššími nároky na ekologii provozů, čistotou prostředí pro zaměstnance, ale také rostoucím výkonem elektrických čelních vozíků. Ty dnes dokážou plně nahradit vozíky se spalovacím motorem a díky lithium-iontovým bateriím odpadá i nutnost výměny baterie, čímž se celý provoz a obsluha ještě více podobají vozíkům na naftu či plyn. Za Jungheinrich jsou tohoto trendu důkazem dva velké projekty roku 2021 pro významné nápojářské společnosti v Praze a Plzni. V dříve tradičně „spalovákových“ provozech dnes jezdí flotily čistě elektrických vozíků.
Zmíněné lithiové baterie se postupně stávají standardem. Za Jungheinrich jsme loni do České republiky dodali přes 32 procent vozíků vybavených těmito bateriemi. Což je opět značný nárůst oproti 19 procentům v roce 2020. Dále navíc rozšiřujeme portfolio vozíků s integrovanou baterií, které vynikají kompaktními rozměry, vysokými výkony a skvělou ergonomií pro řidiče. V některých segmentech (zejména nízkozdvižných vozíků a například tahačů) je podíl dodaných vozíků s li-ionovou baterií tak výrazný, že se již ozývají hlasy vyzývající ke kompletnímu přechodu na tuto technologii a upuštění od olověných baterií.
Jungheinrich vždy stavěl na filozofii „vše z jedné ruky“, vyrábíme vlastní vozíky, baterie, software i automatické systémy. Dynamika vývoje v automatizaci je ale taková, že někdy se musíme porozhlédnout i mimo vlastní vývojové kapacity. Mladé firmy mají zajímavé nápady a produkty. Jungheinrich zase bezkonkurenční síť prodejních a servisních zastoupení po celém světě. Výsledkem jsou pak partnerství, ze kterých profitují zákazníci.
Na letošním veletrhu LogiMAT se tak můžete těšit na nové roboty Jungheinrich AMR vyvinuté ve spolupráci s firmou Arculus, roboty Magazino nebo jedno velké překvapení, které má ambici změnit skladování a vychystávání drobných dílů. Tímto bych na LogiMAT (31. 5. − 2. 6.) všechny moc rád pozval.