Mám to štěstí, že v rámci svojí práce se setkávám s velkým množstvím zajímavých lidí, kteří mě dokáží inspirovat a nabudit při zdolávání překážek, které někdy musíme překonávat, byť každý je může mít ve svém oboru poněkud jiné. Úvahy o poloplné a poloprázdné sklenici sice mohou vypadat triviálně, ale v posledních týdnech jsem si všiml, jak moc nejen mně pomáhá, když se na nějaký oříšek podívám z té lepší stránky, přestože ta odvrácená strana vypadá někdy opravdu nepřekonatelně.

Během rozhovoru s Jindřichem Kadeřávkem, šéfem české pobočky Element Logic, která implementuje do skladů automatizační řešení včetně stále častěji skloňovaného norského AutoStoru, jsem si uvědomil, že jeho optimismus a energie jsou myslím klíčem k tomu, jak mohl za poslední rok vlastně skoro sám stihnout založit společnost a ještě uzavírat stamilionové kontrakty se svými klienty. Sám říká, že klíčem k úspěchu, jak rozlousknout někdy zdánlivě neřešitelné problémy spojené s některými automatizačními projekty, je mít odvahu zcela změnit úhel pohledu na danou věc.

Řešení třetí etapy automatizace logistiky hotových výrobků ve společnosti Linea Nivnice ocenila loni odborná porota soutěže Impuls Logistika prvním místem v kategorii Top logistický projekt. Propojením automatického retraku Toyota Autopilot s poloautomatickým systémem bezuličkového skladování Toyota Radioshuttle vznikla první dokončená realizace svého druhu na světě. Procesy v Linee jsme sledovali zblízka.

Osobní auta na baterie už nejsou v bohatších zemích a regionech ničím neobvyklým. Také elektrické dodávky do 3,5 tuny můžeme potkat při rozvážkové službě i v Česku. S nákladními auty a kamiony pro dálkovou přepravu zboží je to ale zatím horší. Problémem je krátký dojezd a dlouhá dobíjecí doba, stěžují si firmy, které tato vozidla testují. A jsou elektromobily skutečně tak ekologické, jak se tváří? Kolega Pavel Toman se o tématu rozepsal ve světle nejnovějších poznatků a zkušeností.

Jsem moc rád, že pozvání do rubriky Pohledem odborníka přijali Jan Polter, obchodní ředitel Dachser Czech Republic, a Jan Kodada, ředitel obchodu a marketingu Gebrüder Weiss ČR. Odpovídali na dotaz, jaké technologie pomáhají udržet dodavatelské řetězce v rozkolísané době.

Související